صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

الزام صنایع قزوین به استفاده از پساب به جای آب‌های زیر زمینی
قزوین - مدیرکل آب منطقه‌ای استان قزوین با تأکید بر صنعتی بودن استان، تصریح کرد: در بخش صنعت صنایعی داریم که در سال‌های گذشته از آب‌های زیرزمینی برداشت داشته‌اند که مصرف بالایی هم بوده اما امسال مصوب شده تا صنایعی که می‌توانند از پساب استفاده کنند، به این شیوه روی بیاورند.
منصور ستوده اضافه کرد: بر این اساس جلسات متعددی نیز برگزار شده و محل‌های تحویل پساب در استان مشخص شده و شهرک‌های صنعتی موظف هستند که مطابق تبصره‌های قانونی، موضوع را پیگیری کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین تصریح کرد: هم‌اکنون چاه‌های غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده تا جایی که تعداد چاه‌های بدون پروانه یک هزار و ۷۰۰ حلقه است و طبق قانون سال ۸۹ تعداد زیادی از این چاه‌ها با عنوان فاقد پروانه، شناسایی شده‌اند.

 

‌ رشد 40 درصدی  تولید ماشین‌آلات معدنی و راهسازی در کشور
مشهد-  معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید ماشین‌آلات معدنی و راهسازی در کشور طی سال جاری ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به گذشته رشد داشته است.
سید محمد موسوی در حاشیه بازدید  از پنجمین نمایشگاه تخصصی یراق آلات، ماشین آلات، صنعت چوب، مبلمان و صنایع وابسته در مشهد افزود: اگر فرآیند رشد تولید در این بخش ادامه یابد و نوسازی لازم در خطوط تولید آن در داخل کشور رخ دهد، طی سه سال آینده فرسودگی ماشین آلات معدنی از بین خواهد رفت.
موسوی گفت : صادرات سالانه بین ۶۰۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار ماشین آلات و تجهیزات توسط واحدهای تولیدی خراسان رضوی ثبت شده است، زیرا صادرات محصولات برخی از واحدها از گمرکات سایر استان‌ها انجام می گیرد، با توجه به اینکه خراسان رضوی به مرزهای کشورهای همسایه نزدیک است، می‌تواند هاب صادراتی سایر شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی هم باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی