خرده خبر

مشعل بازی‌های پاراآسیایی  روشن شد
مشعل چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی دیروز در هانگژو، روشن شد. با مراسم افروختن آتش بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ٢٠٢٢، حمل مشعل این رویداد ورزشی بزرگ از پنج‌شنبه 20 مهر ماه، به طور رسمی در آسیا شروع شد. با حمل مشعل تا روز افتتاحیه بازی‌ها، یعنی سی‌اُم مهرماه، این دومین باری ا‌ست که بازی‌های پاراآسیایی در چین برگزار می‌شود. کاروان ورزش ایران با نام «فرزندان ایران» و با شعار «ایمان، ایران، افتخار» با ۲۱۱ ورزشکار و در ۱۶ رشته ورزشی مردان و ۱۱ رشته ورزشی زنان در این دوره شرکت می‌کند.


تعویق چهارماهه ایندورگیم
برگزاری رقابت‌های ایندورگیم با تعویق چهارماهه از آبان ماه به  اسفندماه در تایلند موکول شد. بازی‌های ایندورگیم (داخل سالن) برای چندمین بار به تعویق افتاد. مسابقاتی که قبلاً به خاطر کرونا و نزدیکی به بازی‌های آسیایی هانگژو به تعویق افتاده بود؛ این بار هم توسط  میزبان به دلیل عدم وجود شرایط برگزاری در مقطع حاضر، بار دیگر به تعویق افتاد و به اسفندماه موکول شد. پیش از این قرار بود کشتی هم یکی از رشته‌های اعزامی به ایندورگیم باشد و با اینکه مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی در فاصله کمتر از 20 روز از هم در صربستان و چین برگزار شد و بعد از آن هم  رقابت‌های کشتی زیر 23 سال و ارتش‌های جهان در آبان و آذرماه در پیش بود، کشتی با توالی مسابقه نزدیک به هم مواجه بود که با تعویق ایندورگیم یک مسابقه از این دور تند رقابت‌ها از لیست برنامه‌های کشتی در ماه پیش رو برداشته شد. به گفته محمود عبداللهی مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک، هنوز سرپرست کاروان اعزامی به ایندورگیم مشخص نشده و بعد از تعیین سرپرست، در ستاد عالی بازی‌ها که در دوره جدید با حضور کیومرث هاشمی تشکیل خواهد شد، در مورد اعزام رشته‌ها به تایلند تصمیم‌گیری می‌شود.


براونلی دوپینگی از آب در آمد
دوپینگ ستاره تیم ملی بسکتبال فیلیپین در بازی‌های آسیایی هانگژو مثبت اعلام شد. تست دوپینگ جاستین براونلی، ستاره امریکایی و تبعه تیم ملی فیلیپین در بازی‌های آسیایی ۲۰۲2 هانگژو و یکی از عوامل اصلی قهرمانی این تیم در این رقابت‌ها مثبت شد. براونلی نقش بسزایی در قهرمانی فیلیپین داشت و در دیدار با ایران در مرحله یک چهارم نهایی نیز ۳۶ امتیاز را به‌تنهایی کسب کرد. البته این دوپینگ تأثیری در نتیجه بازی‌ها نخواهد داشت و تنها محرومیت فردی را در پی دارد.


شروع پرقدرت آزادکاران انبوه‌ساز
تیم انبوه‌سازان هوتن در نخستین دیدار از لیگ برتر کشتی آزاد سال ۱۴۰۲ مقابل تیم مقاومت البرز به پیروزی رسید. یک دیدار از هفته اول از دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور در گروهB در شهر قائمشهر استان مازندران برگزار شد و تیم انبوه‌سازان هوتن با نتیجه ۸ بر ۲ مقابل میهمان خود تیم مقاومت البرز به پیروزی رسید. تیم انبوه‌سازان در فصل جاری با حسن یزدانی فوق‌ستاره کشتی آزاد، کامران قاسمپور، امیرحسین فیروزپور و علی شعبانی قرارداد بسته و با هدایت احسان امینی به میدان می‌آید.
 

وزنه‌برداری از آبان ماه آغاز می‌شود
لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های ایران آبانماه آغاز می‌شود. تیم‌های شرکت ملی‌حفاری اهواز و مناطق نفت‌خیز جنوب خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان و نیروی زمینی ارتش، عقاب نیروی هوایی و رعد پدافند بوشهر، در رده بزرگسالان و شرکت ملی‌حفاری اهواز، مناطق نفت‌خیز خوزستان، نیروی زمینی، عقاب نیروی هوایی و مقاومت گیلان در رده سنی جوانان حضور خواهند داشت. لیگ برتر جوانان و بزرگسالان طی سه هفته برگزار می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هفته اول (۹ تا ۱۲ آبان‌ماه) به میزبانی رشت و باشگاه مقاومت گیلان برگزار خواهد شد. هفته دوم در آذرماه، شهر اصفهان و باشگاه ذوب‌آهن میزبان تیم‌های شرکت کننده خواهد بود و میزبان هفته سوم و فینال هم باشگاه مناطق نفت‌خیز در اهواز است. با توجه به اینکه مسابقات هفته اول، نهم تا دوازدهم آبان‌ماه برگزار خواهد شد تیم‌های شرکت‌کننده این فرصت را دارند تا نسبت به تکمیل قرارداد ورزشکاران خودشان اقدام کنند.


یعقوبی و صدیقی قهرمانان انفرادی
 مرحله سوم رقابت‌های انفرادی دوچرخه‌سواری لیگ برتر جاده جوانان تایم تریل انفرادی و استقامت جاده با قهرمانی پوریا یعقوبی و آرتین صدیقی تمام شد. این رقابت‌‌ها 18 تا 21 مهرماه برگزار شد که در قسمت تایم تریل انفرادی پوریا یعقوبی، ائلمان عابدی و محمدنبی میرباقری اول تا سوم شدند. آرتین صدیقی، پوریا جعفری و علیرضا عبداللهی هم در قسمت استقامت جاده اول تا سومی را گرفتند.

جستجو
آرشیو تاریخی