صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

اخبار فوتبال

عیادت وزیر ورزش از پروین
علی پروین از چند روز قبل به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شد ولی در حال حاضر وضعیت عمومی این اسطوره فوتبال روبه بهبود است. کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان دیروز با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران به ملاقات این پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی رفت تا وضعیت او را از نزدیک جویا شود. هاشمی در شرایطی برای عیادت از پروین در بیمارستان حضور پیدا کرد که صبح دیروز نیز تعدادی از اهالی فوتبال به بیمارستان رفته بودند تا جویای احوال پیشکسوت فوتبال ایران شوند.


اخطار فدراسیون به سپاهان
فدراسیون فوتبال به بیانیه‌های باشگاه سپاهان در روزهای اخیر واکنش نشان داد که در بخشی از آن آمده است:« پیرو تداوم انتشار بیانیه‌های باشگاه سپاهان درباره آرای کمیته انضباطی، لازم به ذکر است که فرایند صدرالاشاره مغایر با مقررات و قابل پیگیری از مراجع قضایی فدراسیون فوتبال است. بدیهی است این اظهارات خارج از مقررات، عرف و اخلاق ورزشی بوده و به منظور صیانت از ارکان مستقل قضایی قابل پیگرد از مجاری مربوطه خواهد بود.


قلی‌زاده آماده بازگشت به میادین
علی قلی‌‌زاده آخرین بازی خود را در چهارم فروردین ماه امسال در دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران مقابل روسیه انجام داد و پس از آن به خاطر آسیب‌دیدگی و پارگی رباط‌صلیبی نتوانست در هیچ یک از مسابقات ملی و باشگاهی (در ۱۰ هفته پایانی فصل گذشته سوپرلیگ ترکیه و ۱۰ دیدار این فصل لیگ استراکلاسا لهستان برای کاسیم‌پاشا و لخ‌پوزنان) به میدان برود ولی او حالا شرایط خوب خود را به دست آورده است. او که در اوج آمادگی با مصدومیت مواجه شد، پس از حدود سه هفته حضور در تمرینات انفرادی و گروهی لخ پوزنان، اکنون به نظر می‌رسد در وضعیت بدنی خوبی به سر می‌برد و لبخندش در تمرین اخیرشان این موضوع را تقریباً نشان می‌دهد. او امید زیادی دارد در مسابقه روز شنبه هفته آینده لخ پوزنان در لیگ استراکلاسا لهستان مقابل تیم لوچ به میدان برود و طلسم دوری هفت ماهه از میادین را بشکند.


رگبار انتقادات در شبکه‌های اجتماعی
 بی احترامی عجیب به مسی!
لیونل مسی، فوق‌ستاره فوتبال جهان که پس از یک دوره مصدومیت کوتاه کم کم در حال رسیدن به آمادگی کامل است، در بازی آرژانتین مقابل پاراگوئه از دقیقه ۵۳ وارد بازی شد. در صحنه‌ای از بازی، مسی با آنتونیو سانابریا، مهاجم پاراگوئه درگیر شد که این بازیکن پس از برگشتن مسی آب دهان خود را روی لباس مسی پرتاب کرد! این اتفاق در حالی رخ داد که این مهاجم پاراگوئه در زمان حضور مسی در بارسلونا، از او تقاضای عکس کرده بود و پس از این درگیری، عکس آنها با یکدیگر سوژه کاربران شده است و در فضای مجازی دست به‌دست می‌شود و رگبار انتقادات در شبکه‌های اجتماعی را به سوی این بازیکن در پی‌داشت.
مسی در مورد این صحنه گفت: «حقیقت این است که من پرتاب آب دهان او را ندیدم. پس از بازی در رختکن به من گفتند که به من تف کرده است. من حتی نمی‌‌دانم او کیست! جدی می‌گویم نمی‌دانم این پسر کیست. من ندیدمش ولی الان هم نمی‌خواهم اهمیتی بدهم. مگر اینکه الان بروند و همه جا در مورد آن تف صحبت کنند. بهتر است همینجا بگذاریمش و ادامه ندهیم.»
اعجوبه آرژانتینی همچنین در مورد وضعیت بدنی خود و رسیدن به آمادگی چنین نظر داد: «احساس خوبی داشتم. توانستم دقایق بیشتری بازی کنم. خیلی وقت بود که در این حد بازی نکرده بودم. امیدوارم تا جایی که ممکن است به تمرینات ادامه دهم تا مثل امروز احساس خوبی پیدا کنم.»
او درباره پیروزی با گل اوتامندی هم عنوان کرد: «او یک گل عالی به ثمر رساند. یک کار تمرین‌ شده بود. این از کارهای خوب کادر فنی است که نه‌ تنها رقیب را آنالیز می‌کند، بلکه از جزئیات غافل نمی‌شود. برای اوتامندی
خوشحالم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی