صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

نامزدهای بهترین‌های 2023 آسیا اعلام شدند

حضور طارمی و حزباوی؛ غیبت سون!

پس از چهار سال وقفه، سرانجام مراسم جوایز سالانه AFC و انتخاب بهترین‌های سال به قاره بازگشت. مراسمی که قرار است 31 اکتبر (9 آبان) در دوحه برگزار شود.
در مراسم امسال علاوه بر انتخاب مرد و زن سال 2022 آسیا، بهترین بازیکن آسیایی شاغل در تیم‌های خارج از قاره نیز انتخاب می‌شود که در این فهرست غیبت سون هیونگ مین ستاره تاتنهام تعجب برانگیز است! این در حالی است که با اعلام سازمان لیگ انگلیس، سون هیونگ مین ستاره فوتبال آسیا و تیم ملی کره جنوبی بعد از درخشش  با پیراهن  تاتنهام، جایزه بهترین بازیکن ماه لیگ جزیره را کسب کرد.
در این شرایط مهدی طارمی شانس زیادی برای کسب این عنوان دارد. البته طارمی باید با دو رقیب سرسخت رقابت کند. مهاجم پورتو که توانست عنوان آقای گلی لیگ پرتغال را کسب کند، کائورو میتوما از ژاپن و کیم مین جائه از کره جنوبی را برابر خود می‌بیند. مهم‌ترین جایزه این مراسم به انتخاب مرد سال AFC برمی‌گردد. جایی که سالم الدوسری از عربستان از بخت بالایی برای تصاحب این افتخار برخوردار است. او باید با متئو لکی بازیکن استرالیایی ملبورن سیتی و المعز علی بازیکن الدحیل قطر مبارزه کند. در بخش بهترین بازیکن جوان سال آسیا نیز نام مدافع ایرانی و آینده‌دار السد دیده می‌شود. محمدامین حزباوی که پس از درخشش در فولاد راهی لیگ قطر شد، باید با کوریو ماتسوکی از ژاپن و لی سونگ وون از کره جنوبی رقابت کند. در رشته فوتسال نیز ایران دو نماینده دارد. مسلم اولادقباد و سعید احمد عباسی که به ترتیب در تیم‌های پالما و والدپنیاس اسپانیا بازی می‌کنند، رقیب سومی به نام گیلرمه کوروموتو از ژاپن مقابل خود دارند. ضمن اینکه فدراسیون فوتبال ایران در بخش بهترین فدراسیون عضو AFC (پلاتین) و همچنین برای بخش فوتبال پایه (برنز) کاندیدا شده است.

 

ادعای عجیب رسانه اسپانیایی

تمایل رئال‌مادرید به جذب طارمی!

در حالی که از تابستان گذشته تاکنون، خبرهای مختلفی درباره پیوستن مهدی طارمی به تیم‌های بزرگ اروپایی منتشر شده، در خبری جدید رسانه‌ای اسپانیایی ادعا کرد که رئال‌مادرید علاقه دارد تا در نیم‌فصل دوم مهاجم تیم ملی کشورمان و پورتو را به خدمت بگیرد. وبگاه Fichajes نوشت: «طارمی با 31 سال سن بسیار باتجربه است و می‌تواند یک گزینه خوب برای رئال‌مادرید باشد. رئال نیز برای تقویت خط تهاجمی خود در نیم‌فصل دوم این بازیکن را زیر نظر گرفته است. طارمی تا 2024 با پورتو قرارداد دارد و طبق گزارش ترانسفرمارکت ارزش او 18 میلیون یورو است. چیزی که این انتقال احتمالی را جالب‌تر می‌کند این است که طارمی می‌تواند به صورت رایگان به سانتیاگو برنابئو برسد، خبری که مطمئناً فلورنتینو پرز را خوشحال خواهد کرد.»
این خبر در شرایطی منتشر شده که هفته گذشته رسانه‌های ایتالیایی از تمایل مجدد اینتر و میلان به جذب طارمی خبر دادند و حالا باید دید این خبرها در نقل و انتقالات ژانویه یا در پایان فصل برای طارمی به چه اتفاقی ختم خواهد شد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی