گزارش و خبر

اتفاق تازه در لیگ برتر فوتبال زنان
ورود خارجی‌ها آزاد شد!
پریسا غفاری / بعد از کش‌ و قوس‌های فراوان سرانجام سازمان لیگ تصویب کرد که هر کدام از تیم‌های شرکت‌کننده در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان می‌توانند از 3 بازیکن خارجی استفاده کنند. شانزدهمین دوره لیگ برتر قرار است از روز جمعه 26 آبان با حضور 11 تیم فعالیت خود را آغاز کند‌؛ آن ‌هم در شرایطی‌که هنوز برنامه مسابقات فصل جدید مشخص نشده و در اواخر مهر یا اوایل آبان مراسم قرعه‌کشی فصل جدید انجام می‌شود.
در این میان، مسئولان سازمان لیگ در تلاش هستند تا جزئیات قانونی برگزاری فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان را نهایی کنند که یکی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در هیأت‌رئیسه سازمان لیگ، بحث استفاده تیم‌ها از بازیکن خارجی بود. لیگ برتر فوتبال زنان ایران در سالیان گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و در راستای رشد فنی بیشتر رقابت‌ها، از باشگاه‌های فعال در لیگ برتر فوتبال مردان برای تیمداری در لیگ برتر فوتبال زنان دعوت شد که البته جز باشگاه‌های سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی و پیکان تهران، سایر باشگاه‌ها در این زمینه پیش‌قدم نشدند. بعد از ناکامی در جلب نظر باشگاه‌های فعال در فوتبال مردان، بحث قانون استفاده از بازیکنان خارجی با جدیت بیشتری پیگیری شد.
 
به یاد ایزاکپا، پولین و ژوال!
سومین دوره لیگ برتر فوتبال زنان در حالی برگزار شد که تیم شن‌سا اراک توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.
شن‌سایی‌ها در حالی موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند که در آن فصل آنها از حضور ایزاکپا یوفوما به عنوان اولین بازیکن، مربی و البته بدنساز خارجی تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان در فهرست خود بهره می‌بردند.
در کنار این چهره نیجریه‌ای، پولین و ژوال هم 2 بازیکن کامرونی جذب‌شده به تیم شن‌سا بودند که در مسیر قهرمانی این تیم در لیگ برتر نقش مؤثری را ایفا کردند. بعد از آن، هیچ‌گاه راهکار مشخصی برای حضور رسمی چهره‌های خارجی در فوتبال باشگاهی زنان ایران از سوی سازمان لیگ نهایی نشد تا اینکه سرانجام طلسم شکسته شد و سازمان لیگ توانست یکی از مهم‌ترین قوانین تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان را نهایی کند.
 
هر تیم 3 بازیکن خارجی
باشگاه‌هایی از جمله خاتون بم که خود را برای حضور در آخرین دوره آزمایشی لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کند، در نامه‌ای خطاب به مسئولان سازمان لیگ و البته مدیران عالی فدراسیون فوتبال درخواست ایجاد سازکار مشخص برای جذب بازیکن خارجی را به ‌ثبت رسانده بودند.
بعد از طرح درخواست‌ها در جلسه اخیر هیأت‌رئیسه سازمان لیگ، این موضوع نهایی شد و براساس قانون وضع شده، هر تیم شرکت‌کننده در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران می‌تواند از حضور نهایتاً 3 بازیکن خارجی در فهرست خود بهره ببرد.


اسکیت سرعتی‌ها در اردوی قهرمانی آسیا
ملی پوشان اسکیت سرعت امروز برای  مسابقات قهرمانی آسیا، آخرین تمرینات را در مجموعه ورزشی آزادی انجام می‌دهند.
رقابت‌های اسکیت قهرمانی آسیا از چهارشنبه هفته آینده در بیداهه چین شروع می‌شود که محمد سروش مهر، آروین نجفی، محسن کاظمی، محیا دست پاک،آلاله حشمتی و سما شیخ بیگلو ملی پوشان ایران هستند که برای چهار روز زیر نظر کادر فنی برای این رقابت‌ها آماده می‌شوند.
 

خسروی‌وفا فعلاً امکان بازگشت ندارد
محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک فعلاً باید برای تکمیل درمانش در بیمارستان هانگژو بستری بماند.
رئیس کمیته ملی المپیک که قبل از بازی‌های آسیایی به دلیل سانحه‌ای، نتوانست همراه کاروان برای  بازی‌های آسیایی به هانگژو برود و ۹ مهر راهی چین شد، اما ظاهراً آنجا هم بستری شد و بعد از بازی‌ها به تهران برنگشت.
او به دلیل لخته خون در پایش اجازه پرواز ندارد و برای تکمیل درمانش بستری است. خسروی وفا ظاهراً یا باید با جراحی لخته خون را از پایش خارج کند یا با استراحت بیشتر منتظر بماند تا لخته با دارو از بین برود.

جستجو
آرشیو تاریخی