احتمال میزبانی سرخابی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع)

سازمان لیگ موافق است اما مشهد فعلاً نه

چمن ورزشگاه آزادی، موضوعی است که مدتی است به یکی از سوژه‌های فوتبال ایران تبدیل شده و انتقادهای زیادی از وضعیت نامطلوب آن شده است. در این شرایط، سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ سه‌شنبه به این موضوع اشاره کرد که باید با این چمن مدارا کرد تا وضعیت آن بهتر شود و برای همین ممکن است میزبانی‌های استقلال و پرسپولیس به ورزشگاهی دیگر منتقل شود. در این میان، علی خطیر مدیرعامل استقلال در بخشی از گفت‌و‌گوی مفصل در برنامه «شب‌های فوتبالی» اعلام کرد که در صورت آغاز عملیات ترمیم چمن ورزشگاه آزادی علاقه‌مند هستند بازی‌های خانگی آبی پوشان را به مشهد و ورزشگاه امام رضا(ع) ببرند. از سوی دیگر گفته می‌شود که باشگاه پرسپولیس هم در صورتی که شرایط بازی در آزادی مهیا نباشد، احتمالاً ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد را به عنوان ورزشگاه میزبان خود به صورت موقتی انتخاب خواهد کرد. انتقال بازی‌های استقلال و پرسپولیس به شهر مشهد اما باید ابتدا مجوز سازمان لیگ را بگیرد و سپس هیأت فوتبال استان خراسان و همچنین شورای تأمین این استان موافق ماجرا باشند که سازمان لیگ مخالفتی با این امر ندارد. سهیل مهدی در این باره گفته است: «اگر پرسپولیس و استقلال درخواستی برای برگزاری بازی‌های خانگی‌شان در ورزشگاهی غیر از آزادی بدهند، حرفی نداریم و استقبال می‌کنیم. قاعدتاً سرخابی‌ها باید تأییدیه شهر میزبان را بگیرند چون وقتی میزبانی به شهر دیگری می‌رود تمام عوامل اجرایی از یگان ویژه گرفته تا صداوسیما را درگیر می‌کند.»
محسن حیدری، دبیر هیأت فوتبال خراسان رضوی هم در این خصوص به فارس گفت: «با آقای خطیر، مدیرعامل استقلال به صورت تلفنی صحبت کردیم و بنده به ایشان اعلام کردم که باید به صورت مکتوب درخواست کنید. برای مجوز تأیید میزبانی ورزشگاه امام رضا(ع) باید شورای تأمین استان نظر دهد.»
 مدیرکل ورزش و جوانان مشهد:
خطیر بدعهدی کرد
در این میان، علیرضا تاج فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی به ایسنا گفت: «آقای خطیر به بنده نامه زده‌اند اما من به تنهایی نمی‌توانم در این باره تصمیم‌گیری کنم. مدیران استان و آستان قدس باید در این باره نظر بدهند اما ورزشگاه امام رضا(ع) به چند جهت اصلی نمی‌تواند میزبان بازی‌های استقلال باشد. زیرا در مرکز شهر قرار دارد و آنجا در زمان برگزاری بازی اوج ترافیک است و حداقل نصف روز بار ترافیکی زیادی را به وجود می‌آورد و این باعث گله‌مندی عامه مردم خواهد شد. باید قبول کنیم این ورزشگاه ظرفیت برگزاری بازی‌های بزرگ را ندارد و بعید می‌دانم مدیران شورای تأمین استان با این موضوع موافقت کنند اما ورزشگاه ثامن الائمه می‌تواند در صورت موافقت مسئولان میزبان استقلال شود.» تاج‌فیروز یادآور شد: «آقای خطیر بد عهدی کرد. من به ایشان گفتم تا زمانی که این مسأله را با مسئولان آستان قدس مطرح نکردیم شما آن را مطرح نکنید. ما هنوز این مسأله را عنوان هم نکرده‌ایم تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.»  او درباره اینکه آیا در صورت توافق برای حضور استقلال در مشهد امکان حضور بانوان هم در ورزشگاه فراهم خواهد شد یا خیر گفت: «طبق ضوابط AFC و فیفا حضور بانوان یک سری ضوابط دارد و باید شرایط برای حضور بانوان فراهم شود اما واقعاً در هیچ کدام از دو ورزشگاه امام رضا(ع) و ثامن الائمه فراهم نیست. ما زیرساخت لازم در این باره را نداریم.»

 

برش

شکایت سپاهان از استقلال رد شد
کمیته استیناف آرای خود را در خصوص تیم‌های مختلف صادر کرد. در خصوص شکایت سپاهان از استقلال، پس از اینکه کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال حکم به بی‌حقی سپاهان برای دریافت مطالبه غرامت بابت ثبت قرارداد با محمد محبی داد، کمیته استیناف هم ضمن رد اعتراض مجدد سپاهان، رأی قبلی را تأیید کرد و آن را قطعی دانست. همچنین اعتراض سپاهان نسبت به رأی کمیته انضباطی که به علت تخلفات تماشاگران در بازی برابر استقلال ملزم به پرداخت 510 میلیون ریال شده بود، رد شده و این باشگاه باید این مبلغ را پرداخت کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی