مـــرور

درخواست هلال‌احمر ایران از صلیب سرخ
برای توقف حمله به غیرنظامیان تلاش کنید
رئیس جمعیت هلال احمر ایران در نامه‌ای رسمی‌ به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، خواستار ورود نهادهای بشردوستانه برای توقف حمله به غیرنظامیان در فلسطین شد.
در نامه پیرحسین کولیوند به میریانا اسپولیاریک ایگر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آمده است: «همانگونه که مطلع هستید، طی چند روز اخیر شاهد تصاویر و گزارش‌های بسیار دردناک بودیم. حملات گسترده علیه غیرنظامیان در غزه منجر به کشته و مجروح شدن صدها غیرنظامی‌بی‌گناه شده است. اگر این وضعیت تشدید شود، بدون شک غیرنظامیان بیشتری بشدت آسیب خواهند دید. جمعیت هلال احمر ایران، همانند کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، از تشدید نشانه‌های هشدار دهنده در خصوص درگیری‌های مسلحانه در غزه بشدت نگران است. باور داریم که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، به عنوان امین کنوانسیون‌های ژنو و اصول و قواعد حقوق بین‌الملل بشردوستانه، تمامی تلاش خود را به‌کار خواهد بست تا از پیامدهای منفی بشردوستانه این وضعیت وحشتناک بکاهد.»
در این نامه، رئیس جمعیت هلال احمر ایران برای همکاری این جمعیت با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و نمایندگی‌های آن در منطقه به منظور ارسال کمک‌ها و محموله‌های بشردوستانه به مردم آسیب دیده فلسطین اعلام آمادگی کرده است.
رئیس جمعیت هلال احمر همچنین در پیام‌هایی به خالد هبوباتی رئیس هلال احمر سوریه، نوین القابگ نایب رئیس هلال احمر مصر، آنتوان الزوقبی رئیس صلیب سرخ لبنان و علی بوهدمه رئیس کمیته اسلامی هلال بین‌الملل آمادگی جمعیت هلال احمر ایران را برای ارسال محموله‌ امدادی بشردوستانه و همچنین اعزام تیم‌های درمانی به سوریه، لبنان و مصر به نفع آسیب‌‌دیدگان فلسطینی اعلام کرد تا برای درمان مجروحان از طریق آن کشورها اقدام شود.
 

اولتیماتوم یک هفته‌ای دادستانی به شرکت تپسی
با پیگیری دادستانی تهران، شرکت تپسی مکلف شد ظرف یک هفته مشکلات سرویس مدارس را رفع کند و در صورت انصراف خانواده‌ها از دریافت خدمات سرویس، وجوه دریافتی را بلافاصله مسترد دارد.
به منظور بررسی و رفع مشکلات پیش آمده درخصوص نحوه ارائه خدمات سرویس مدارس به دانش‌آموزان از سوی شرکت تپسی، مدیرعامل این شرکت و نمایندگان شهرداری تهران و آموزش و پرورش به دادستانی تهران فراخوانده شدند.
در این جلسه اعلام شد، قبل از شروع مدارس، ۹ هزار راننده در طرح سرویس مدارس در شرکت تپسی ثبت‌نام کرده‌اند که با توجه به نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس، این تعداد به 6 هزار نفر کاهش یافت و متعاقباً در روز اول سال تحصیلی حدود ۶۰ درصد دیگر از رانندگان نیز انصراف دادند و ارائه خدمات عملاً از پنجم مهرماه آغاز شد. با دستور دادستانی تهران، مقرر شد این شرکت به تعهدات خود در زمینه سرویس‌دهی به دانش‌آموزان، عمل کند.


رونمایی از 2 سامانه خدمات قضایی
در هفته آینده
صف در دفاتر قضایی به حداقل می‌رسد
مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از رونمایی 2 سامانه تنظیم (نوبت‌دهی ضابطه‌مند) و سامانه تسهیم (تسهیم سهام عدالت متوفیان بین وراث) در هفته آینده خبر داد.
به گزارش فارس، حسن روحانی‌نیا، مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در همایش فصلی نمایندگان استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی درباره سامانه تنظیم (نوبت‌دهی ضابطه‌مند) توضیح داد: این سامانه، شکل مدرن و پیشرفته نوبت‌دهی است که اجرای دقیق آن، صف در دفاتر را به حداقل خواهد رساند، انتظار حضوری را حذف خواهد کرد و با هدایت مراجعان به دفاتر خلوت‌تر عدالت در ارائه خدمات را ارتقا خواهد بخشید.
به گفته وی، سامانه تسهیم (تسهیم سهام عدالت متوفیان بین وراث) نیز با هدف اجرای یکی از عناوین تعرفه سال 1402 دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای رفع مشکل وراث حدود سه و نیم میلیون ایرانی صاحب سهامِ عدالت فوت شده، ایجاد شده است.


مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران:
تهاتر آسیبی به ورزشگاه تختی
وارد نمی‌کند
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره تهاتر ورزشگاه تختی برای اجرای پروژه بزرگراه شهید شوشتری، اظهار کرد: این پروژه مربوط به قسمت جنوبی ورزشگاه تختی است که ۱۱ سال بلاتکلیف مانده بود؛ دارای اماکن ورزشی نیست و ارتباطی به این ورزشگاه ندارد. علی جوادی، در گفت‌وگو با ایسنا افزود: به میزان اماکن ورزشی که از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران جدا می‌شود و در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، شهرداری به همان میزان به اداره کل ورزش تهران بدهکار می‌شود و باید اماکن ورزشی را که سند آن به اسم اداره کل می‌خورد، در اختیار ما قرار دهد. بنابراین نه‌تنها سرانه فضای ورزشی ما با اجرای این پروژه کاهش پیدا نمی‌کند بلکه به همان میزان سرانه فضای ورزشی به ما اضافه می‌شود و این موضوع نه‌تنها به ضرر ورزش استان تهران نیست بلکه با اجرای این پروژه دسترسی به اماکن ورزشی نیز راحت‌تر خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی