صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۸

فضای مجازی

یادت نرود فرزند غرب آسیایی!
رقیه سادات موسوی، فعال فرهنگی در توئیترش نوشت:«یه طوری بیانیه جنگ، بد و تلخه سر میدن که انگار ساکنان اروپای شمالی هستن و آخرین جنگی که اخبارش رو شنیدن جنگ جهانی دومه! بزرگوار، این‌قدر خودت رو در چهارچوب غرب می‌بینی که یادت رفته فرزند غرب آسیایی هستی که بیست ساله امریکا به آتش کشیدتش و هشتاد ساله رژیم‌صهیونیستی نذاشته نفس بکشه!»


عکس یادگاری با وابستگان نظامی خارجی
 روی ناو سردار سلیمانی
محمدمهدی یزدی، فعال رسانه‌ای ضمن انتشار عکسی در توئیترش نوشت:«توی این طوفان‌الاقصى و ماجراها، سردار تنگسیری برداشته وابستگان نظامی خارجی رو برده روی ناو شهید قاسم سلیمانی و اونجا با هم دیدار کردن و زیر عکس شهید نادر مهدوی و شهدای دریایی سپاه در مقابل امریکا، عکس یادگاری گرفتن: حرکت عالی‌ بود.»
 

اگر دین و مذهب هم نباشد، وجدان که داریم!
جواد قارایی مستندساز، جهانگرد و کارگردان مستند پربیننده «ایرانگرد» با انتشار ویدیویی از جنایات سربازان اسرائیلی نوشت: «دلمان از تورم، تخریب‌ها، بی‌انصافی‌ها، ظلم و خیانت برخی مسئولین غمگین است و می‌سوزد اما انسانیت، تعقل و انصاف‌مان کجاست و چرا همه چیز را با هم‌ مخلوط می‌کنیم؟ دیدم شبکه بی‌انصاف من‌وتو در بین فیلم‌هایش یک فیلم از جنگ رژیم قاتل اسرائیل و فلسطین قرار داده و با غم و اندوه از فداکاری یک پدر اسرائیلی گفته و مبارزان فلسطین را در تمام پست‌هایش تروریست و آدم‌بده و مردم اسرائیل را مظلوم و آدم‌خوبه خطاب کرده است. یاد فیلم جان دادن یک کودک و پدر بی‌دفاع فلسطینی در آغوش هم توسط قاتلان اسرائیلی مقابل دوربین افتادم. فرض کنیم هیچ دین و مذهبی در دنیا وجود ندارد. آن‌وقت مردم یک کشور دو درصد از زمین‌هایشان را به هر دلیل به یک‌سری دیگر از مردم که کشوری ندارند اما پول و قدرت دارند بفروشند و آنها بیایند با زور اسلحه و کشتار، باقی کشور آنها را بگیرند و آنها را از سرزمین خودشان کوچ اجباری دهند و خانه‌هایشان را تخریب کنند که نتوانند بازگردند. یک دولت زوری تشکیل دهند و طی ۷۵ سال بیش از ۵۰۰ شهر و روستا را تخریب کنند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر مظلوم را که بیشترشان زن و کودک هستند  به قتل برسانند و با این همه جنایت توقع داشته باشند فلسطینی‌ها انتقام نگیرند.»
 

مصاحبه‌ای که به دل نمی‌چسبد
مصطفی قاسمیان، روزنامه‌نگار در توئیترش نوشت:«مصاحبه عادل فردوسی‌پور با همایون شجریان مصاحبه خوبی نیست. عادل با تمام ستارگی‌اش، مرعوب مصاحبه‌شونده است و از موضع پایین، یکسره از او تعریف و تمجید می‌کند. جمله «چقدر به هم می‌آیید» درباره همایون شجریان و سحر دولتشاهی هم اصلاً به کلیت مصاحبه نمی‌چسبد.»
 

اربعین را به خاطر جنگ عراق تحقیر می‌کنند
 و از اسرائیل دفاع!
هدی محمدی، فعال فرهنگی در توئیترش نوشت:«می‌دونی چی دردناکه؟ اینایی که الان در مواجهه با اسرائیل از «انسان‌دوستی» حرف می‌زنن، درباره عراق رو ترش می‌کنن و هر سال اربعین، زوار رو تحقیر می‌کنن که می‌رید کشوری که ۸ سال جوونای ما رو کشته!‌ الله‌اکبر از این حجم تناقض.»

جستجو
آرشیو تاریخی