صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۵

عملیات «طوفان ‌الاقصی» شاهکار نظامی و اطلاعاتی

«مسعود اسداللهی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با دفاع‌ پرس با اشاره به عملیات «طوفان الاقصی» که به‌صورت کاملاً ناگهانی، گسترده و بی‌سابقه با اتخاذ تاکتیک‌های جدید از سوی مقاومت فلسطینی به‌خصوص جنبش حماس در «نوار غزه» آغاز شده است، اظهار داشت: «عملیات «طوفان الاقصی» یکی از نقاط عطف دوران مبارزه گروه‌های مختلف فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی است. این گروه‌ها برای نخستین بار عملیات ترکیبی در داخل منطقه ۱۹۴۸ انجام می‌دهند؛ زیرا این نوع حمله در گذشته سابقه نداشته است. فلسطینی‌ها قبلاً یا فقط با موشک حمله می‌کردند، یا عملیات محدود مرزی در حد اینکه یک جیپ اسرائیلی را مورد هدف قرار می‌دادند، بود.»
کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اینکه عملیات «طوفان‌ الاقصی» شاهکار نظامی و اطلاعاتی است، گفت: «در عملیات «طوفان الاقصی» بیش از ۱۰۰۰ رزمنده از طریق تونل‌های تدارک دیده شده حمله کردند و عده‌ای هم با «پاراگلایدر» در سرزمین‌های اشغالی فرود آمدند. این عملیات در واقع نشان داد که محور مقاومت چقدر در تقویت گروه‌های مقاومت فلسطینی نقش مهم و مثبتی داشته است.»
کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه در داخل رژیم صهیونیستی بحران بزرگ امنیتی، اطلاعاتی و نظامی و حتی سیاسی اتفاق افتاده است، بیان داشت: «در شرایطی شاهد انجام این عملیات هستیم که سران و مقامات رژیم صهیونیستی دچار سردرگمی هستند و نمی‌دانند چگونه باید برخورد کنند. مطابق آن چیزی که صهیونیست‌ها خودشان اعتراف می‌کنند تا روز گذشته ۲۲ نقطه در تصرف رزمندگان حماس بوده که این موضوع برای ارتش رژیم صهیونیستی یک افتضاح سیاسی و نظامی است. در این عملیات صرف نظر از اینکه چه تعداد از صهیونیست‌ها اسیر شده‌اند، همین تعدادی هم که خودشان به آن اشاره می‌کنند بی‌سابقه است زیرا تا روز گذشته ۳۵ اسیر و تعداد زیادی تلفات توسط رسانه‌های صهیونیستی گزارش شده است.»
اسداللهی در پایان با تأکید بر اینکه عملیات طوفان‌ الاقصی یک زلزله سیاسی داخل رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است، تصریح کرد: «این عملیات قطعاً اختلافاتی را که در داخل رژیم صهیونیستی وجود داشت تعمیق خواهد بخشید و یک تحول بسیار بی‌سابقه‌ در سرزمین‌های اشغالی اتفاق خواهد افتاد. هرچند برای اینکه رژیم صهیونیستی با شکست سنگین روبه‌رو شود و به زانو درآید، باید یک عملیات مشترک همزمان از طرف کشورهای اسلامی علیه این رژیم صورت گیرد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی