صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خبر

بیانیه کمیته ملی المپیک بعداز هانگژو
کمیته ملی المپیک در بیانیه‌ای از افتخارآفرینان در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو، مسئولان، سرپرستان و کادر فنی تیم‌های ملی در این رویداد مهم آسیایی تقدیر و تشکر کرد.
در بیانیه کمیته ملی المپیک آمده :«بدون تردید نتیجه‌گیری در ورزش قهرمانی؛ برنامه‌ریزی درازمدت، آرامش، دوری از حواشی و ثبات مدیریتی در رأس فدراسیون‌ها و افزایش امکانات را می‌طلبد، لذا  کمیته ملی المپیک در کنار وزارت ورزش و‌ جوانان تلاش نمود تا بتواند ضمن به حرکت درآوردن چرخ حرکتی ورزش کشور به سمت بازی‌های آسیایی هانگژو ضمن دوری ورزش کشور از برخی حساسیت‌ها و صدمات احتمالی و پرهیز از حواشی تلاش گردید کاروانی به دور از هیاهو و حواشی راهی این آوردگاه مهم نماید.
اگرچه در برخی رشته‌های ورزشی انتظارات برآورده نشد اما با توجه به نزدیکی بازی‌های المپیک باید ضمن تدوین یک برنامه کوتاه‌مدت برای المپیک پاریس، خود را برای چهار سال آینده بازی‌های آسیایی آماده کرد تا در قالب یک برنامه میان‌مدت در حوزه‌های توجه به زیرساخت‌ها، مدیریت، بودجه، مربیان و امکانات،شرایط را مطلوب‌تر کرده تا بتوانیم به امید خدا وضعیت کاروان اعزامی را مطلوب‌تر نماییم.»


درخشش پرتوآذر در قهرمانی کشور
فرانک پرتوآذر رکابزن پرافتخار بعداز مدال برنزش در بازی‌های آسیایی، درمسابقات قهرمانی هم درخشید.
15 رکابزن دختر دیروز در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور کوهستان(کراس کانتری) در بوستان چمران استان فارس در دو قسمت بزرگسالان و جوانان باهم رقابت کردند که فرانک پرتوآذر رکابزن سوم بازی‌های آسیایی با قهرمانی کارش را تمام کرد، ملینا صابری فر ومینا صفایی هم دوم و سوم شدند. مقام اول تا سوم جوانان هم به فاطمه عباسی، نیایش علیزاده و الیکا یوسفی رسید.
 

سرپرستان پاراآسیایی درجلسه
​ سرپرستان تیم‌های اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ سیاست‌های کمیته پارالمپیک را برای هانگژو تبیین کردند.
9 روز مانده به پرواز کاروان «فرزندان ایران» به چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی، نشست ریاست کمیته ملی پارالمپیک با سرپرستان و سرمربیان اعزامی به این بازی‌ها برگزار شد.
در این نشست به ‌ریاست غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک و با حضور کمال جوانمرد دبیر اجرایی و سرپرست کاروان کشورمان، سرپرستان و سرمربیان رشته‌های اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو درباره مسائل مختلف صحبت و تبادل‌نظر و سیاست‌های کمیته درباره این مسابقات تبیین شد.
کاروان ایران در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی با نام «فرزندان ایران» و با شعار «ایمان، ایران، افتخار» روزهای 24 و 26 مهر ماه راهی هانگژو می‌شود.


بازی‌های کم مسی بعد از ناکامی اینتر
ناکامی اینترمیامی در رسیدن به پلی‌آف، گریبان مسی راهم گرفت. بعد از شکست ۱-۰ اینترمیامی مقابل سینسیناتی، این تیم از صعود به پلی‌آف نیز باز ماند تا کارش در لیگ امریکا به پایان برسد.
پایانی تلخ که حالا باعث می‌شود مسی مدت‌ها از فوتبال دور بوده و تا پایان سال ۲۰۲۳ تنها در۶ بازی به میدان رود.
این موضوع حتی شایعه حضور قرضی لئو در بارسا را هم به‌راه انداخت که البته خیلی زود تکذیب شد.
مسی حالا تا پایان سال میلادی دو بازی با تیم ملی آرژانتین برابر پاراگوئه و پرو در دور مقدماتی جام جهانی، دو بازی برابر شارلوت ‌و دو بازی دیگرهم برای آرژانتین برابر اروگوئه و برزیل انجام خواهد داد.
پایان رونی با دی سی یونایتد
وین رونی و دی سی یونایتد به ایستگاه آخر رسیدند.
رونی مهاجم سابق منچستریونایتد که از سال قبل هدایت این تیم امریکایی را برعهده گرفته است، اعلام کرد که با پایان این فصل از رقابت‌های لیگ MLS، از این تیم جدا می شود.


6 تیم والیبال سهمیه المپیک گرفتند
6 تیم والیبال سهمیه المپیک 2024 را گرفتند. با شروع رقابت‌های انتخابی المپیک والیبال در ژاپن، چین و برزیل، تیم های اول و دوم هرگروه بلیت پاریس را برای تابستان 2024 گرفتند.
تیم‌های ایتالیا و کانادا از گروه A   به‌ میزبانی برزیل، همان گروه ایران که تنها یک پیروزی3-1 از قطر گرفت و البته چهارپله هم دررنکینگ جهانی سقوط کرد.   در گروه B  نیز به میزبانی ژاپن، تیم های امریکا وژاپن سهمیه گرفتند و در گروه C هم دو تیم لهستان و کانادا مسافر پاریس شدند تا به این‌ترتیب تکلیف 6 تیم مشخص شود و جز خود میزبان، می‌ماند 5 تیم دیگر.

جستجو
آرشیو تاریخی