صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

قصه کاروان ایران با برنز بهمنیار به سر رسید

خواب زمستانی کاراته!

فائزه زمانی / آخرین مدال کاروان ایران هم برگردن سارا بهمنیار ملی‌پوش کاراته نشست.مدالی که به گفته خودش باید طلا می‌بود اما برنز شد تا طلسم سومی‌های اخیر او در هانگژو هم شکسته نشود.
او دیروز با برد مقابل حریف مالزیایی شروع کرد، مقابل کاراته‌کا کامبوج هم به راحتی پیروز شد اما در نیمه نهایی مقابل قزاقستان متوقف شد تا به جای فینال راهی رده‌بندی شود.
او در آخرین مبارزه، کاراته‌کا نامدار ژاپنی را شکست داد تا رنگ آخرین مدال کاروان ایران برنزی باشد.فدراسیون کاراته امیدوار بود تا با طلای بهمنیار آبروداری کند اما در این وزن طلایی نشد تا با یک طلای سجاد گنج‌زاده و ۲ برنز فاطمه سعادتی و سارا بهمنیار تاتامی هانگژو را ترک کند.
این درحالی است که تیم ملی کاراته ۵سال پیش در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲طلا، ۳ نقره و ۳ برنز کسب کرد و رکورد زد تا تنها رسته‌ای باشد که در تمام اوزان صاحب مدال می‌شود.
در این دوره از رقابت‌ها قزاقستان با عملکردی درخشان و با ۳طلا، ۳نقره و ۲برنز حتی نسبت به ژاپن بهترین عملکرد را داشت. سامورایی‌ها هم با ۳طلا و یک برنز در جایگاه دوم و چین با ۲طلا و یک برنز در رده سوم ایستادند.
مالزی، کویت، ویتنام و چین تایپه هم در رده‌های چهارم تا هفتم قرار گرفتند تا ایران در کمال ناباوری تیم هشتم این مسابقات باشد. آن هم در شرایطی که تیم ملی کاراته پنج دوره در رتبه دوم و دو دوره هم در رتبه سوم جای گرفته و هیچ گاه از جمع سه کشور برتر خارج نبوده است.
اما حالا با قرارگرفتن در جایگاه هشتم فدراسیون طباطبایی رکورد تازه‌ای زد تا بدترین نتیجه کاراته در بازی‌های آسیایی رقم بخورد.
با عدم حضور تیم‌های ملی در مسابقات لیگ‌های جهانی کاراته و نداشتن مسابقات تدارکاتی چنین نتایجی پیش‌بینی می‌شد اما مسئولان فدراسیون هشیار نشدند تا شأن کاراته ایران در هانگژو زیر سؤال برود. کاراته‌کاها در هانگژو حتی موفق به تکرار نتایج جاکارتا هم نشدند تا زنگ خطر برای کاراته بلند‌تر از همیشه به صدا در بیاید، البته که این زنگ مدت هاست به صدا درآمده و فقط نمی‌دانیم چرا گوش شنوایی برایش پیدا نمی‌شود بلکه کاراته ایران را که روزی قدرت اول جهان بود نجات دهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی