صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۸

فضای مجازی

خداوند انتقام خون پاکان را خواهد گرفت
صفحه منتسب به آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در توئیتر نوشت: خدای متعال درباره سرزمین فلسطین فرموده «وَقَضَینَا إِلَى بَنِی إِسْرَائِیلَ فِی الْکتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَین»؛ بنی‌اسرائیل دو مرتبه در روى زمین برتری‌جویى و فساد خواهند کرد؛ ولى نهایتاً خداوند انتقام خون پاکان را از آنها خواهد گرفت.


جایزه صلح را چه کشورهایی می‌دهند؟
سینا کلهر جامعه‌شناس فرهنگی و معاون وزیر ورزش با اشاره به اهدای جایزه نوبل صلح نوشت: بزرگ‌ترین جنگ‌های جهان را با میلیون‌ها نفر کشته چه کشورهایی راه انداخته‌اند؟ به ده‌ها کشور جهان چه کسانی حمله کرده‌اند؟ میلیون‌ها نفر را در جهان چه کسانی کشته و می‌کشند؟ از فلسطین تا میانمار میلیون‌ها نفر آواره کار چه کسانی بوده؟ جایزه صلح را کدام کشورها به چه کسانی می‌دهند؟


ناگهان آمدی و زود رفتی
رضا بهبودی بازیگر سینما و تلویزیون درباره درگذشت آتیلا پسیانی نوشت: ناگهان آمدی! چند شب از اجرای «آرامش از نوعی دیگر» می‌گذشت. تو طراح صحنه و لباسش بودی، حدود هفده سال پیش. یکهو دیدم با پالتو و عینک دودی وارد صحنه شدی! برای ثانیه‌ای، شوکه شدم. گفتی دکتر روانشناسی! در متن/ اجرا، فقط حرفش زده می‌شد ولی تو اون شب، که اومده بودی سری به اجرا بزنی، شیطنت کردی و اون رو بازی کردی. با هم بداهه‌پردازی کردیم که دقایق شگفت‌انگیزی بود... بعدش، کلی خندیدیم آتیلا جان. و بعدش... که الان باشد... تو ناگهان، ناگهان آمدی و زود، زود رفتی...


 شجاعتی که ریشه در تاریخ دارد
الهام عابدینی روزنامه‌نگار با اشاره به عملیات حماس علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی نوشت: اخبار فلسطین رو که می‌خونم، یاد تصاویری می‌افتم که از کودکان فلسطینی دیدم... این شجاعت و امید امروز جوانان، ریشه در تاریخ داره «از مدرسه که برگشتم دیدم خونه‌مون رو تخریب کردند اما ما از قدس نمی‌ریم؛ اون‌ها اشغالگر هستند و می‌خوان ما رو از خونه‌مون، از قدس، از فلسطین بیرون‌ کنند».


ایران به دانای عاشق نیازمند است
اسماعیل آذری‌نژاد، روحانی و فعال فرهنگی در توئیتر نوشت: یکی از معلمین در مدرسه راهنمایی روستایی در همدان از من خواست مجازی برای دانش‌آموزانش 10 دقیقه صحبت کنم. گفتم ایران به دانای عاشق نیازمند است. مسئولیت اجتماعی را الان در حد توان، در خودتون به‌وجود آورید، نگویید در 10 سال آینده که بزرگ شدم خدمت می‌کنم. برای برادر و دوستت کتاب بخون. هنر، استعداد و توانمندی تو الان در چیست؟ همان را در خدمت روستا و دوستانت قرار بده. چراغی باش در تاریکی‌های جامعه‌ات.


انتقاد از انتشار فیلم‌های نژادپرستانه
میثم مهدیار جامعه‌شناس با اشاره به انتشار فیلم‌ و عکس از حملات نژادپرستانه به مردم افغانستان توسط رسانه‌های خارجی نوشت: موج لمپنیسمی که در دانشگاه و خیابان به تمنای «زندگی نرمال» توجیه و مشروع کردند، فقط علیه حکومت یا دین عمل نمی‌کند و دیر نیست روزی که سراغ خودشان هم خواهد آمد. آن کارفرمایان رسانه‌دار دیگر فهمیده‌اند با کشیدن افسار سوژه‌های مغزشویی شده می‌توانند هر روز روی یکی از شکاف‌ها اسکی کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی