صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

کشتی آزاد بازهم جورکاروان ایران را کشید

امامی، یزدانی و زارع؛ سه تفنگدار طلایی

پریسا غفاری
خبرنگار

مسابقات کشتی آزاد ایران با کسب سه مدال طلا و دو نقره در بازی‌های کشورهای اسلامی به پایان رسید تا کاروان ایران به رده هشتم جدول بازی‌های آسیایی هانگژو صعود کند.

امامی طلای 74 کیلو را ضرب کرد
 در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ اوروزو بک توکتومامبتوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۲ لیو فنگ از چین را از پیش رو برداشت و به نیمه‌نهایی رفت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۳ ماگومت اولویف از تاجیکستان را مغلوب کرد و فینالیست شد. امامی در این دیدار به مصاف کایرین کینوشیتا از ژاپن رفت و در پایان مقتدرانه و با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد. وی در این خصوص گفت: «خدا را شکر به مدال طلا رسیدم و توانستم محبت‌های مردم عزیزمان را جبران کنم. بعد از مسابقات جهانی تنها فکر و ذکرم این بود که در این مسابقات طلا بگیرم. کشتی‌هایی که گرفتم از ابتدا خوب بود اما در فینال بهترین کشتی‌ام را گرفتم و کشتی به کشتی بهتر شدم.»

یزدانی همه را ضربه فنی کرد
در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر موخامد عبداله‌یف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت. در دور بعد نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر دولت میرات اورازگیلیوف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. یزدانی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر بیامباسورن بات اردن از مغولستان را شکست داد و با شکست 10 بر صفر دیپاک پونیا یازدهمین طلای ایران را ضرب کرد. یزدانی بعد از طلایی شدن گفت: «خدا کمک کرد و توانستم اینجا برای کشورم افتخارآفرینی کنم و خوشحالم من و هم تیمی‌هایم توانستیم مردم را شاد کنیم.»

گلیج زورش به بحرین نرسید
در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه ۱۳ بر ۷ ماگومد ابراگیموف از ازبکستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۲ گانخویاگ گانباتار از مغولستان را مغلوب کرد و به نیمه‌نهایی رفت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر یک از سد علیشیر یرگالی از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. گلیج اما در این دیدار برابر احمد تاج الدینوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل و قهرمان جهان از بحرین 6  بر یک مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.

زارع پادشاه ماند
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۱۵ نفر حضور دارند، امیرحسین زارع در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل زمان انور از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم نیز بوهیردون از چین را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. زارع در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر یوسوپ باتیرمورزائف از قزاقستان را شکست داد و فینالیست شد. زارع در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر از سد لخاگواگرل مونختور از مغولستان گذشت و قهرمان شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی