صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مــرور

رشد ۱۱۶ درصدی ساخت و ساز
در تهران
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با مقایسه آمار صدور پروانه شش ماه نخست امسال با مدت مشابه آن در سال گذشته گفت: از لحاظ متراژ ساخت ‌و ساز در شش ماه ابتدایی امسال، مجوز ساخت برای حدود ۴ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۲۹ مترمربع صادر شده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته حدود ۳ میلیون ۶۴۱ هزار و ۴۶ مترمربع بوده است. مقایسه این دو عدد، رشد حدود ۱۱۶ درصدی ساخت و ساز در پایتخت را نشان می‌دهد.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا صارمی از صدور ۶۸۲۱ پروانه ساختمانی در شش ماه ابتدای سال ۱۴۰۲خبرداد و گفت: این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۲۷۵۴ پروانه بوده که این آمار بیانگر رشد تولید مسکن در سال ۱۴۰۲ است.
وی افزود: براساس این آمار، از مجموع پروانه‌های صادر شده در شش ماه ابتدای سال، ۲۳ هزار و ۵۶۰ واحد مسکونی احداث خواهد شد. این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۳۶ واحد مسکونی بوده و این آمار بیانگر این است که شاهد رشد تولید مسکن در سال ۱۴۰۲ خواهیم بود.
 

 مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو:
تولید و واردات شیر خشک در کشور افزایش یافت
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از افزایش تولید شیرخشک در صنایع داخلی و تسریع روند واردات برای جبران کمبود آن در داروخانه‌ها خبر داد.
به گزارش ایرنا، دکتر محمد پیکانپور افزود: بر اساس گزارش‌های موجود، اکنون دربرخی استان‌ها و شهرهای کشور کمبود شیرخشک وجود دارد و برای جبران این کمبود، سازمان غذا و دارو برای افزایش تولید شیرخشک به صنایع داخلی کشور فراخوان داده است تا بزودی این مشکل برطرف شود. همچنین در حال رایزنی برای واردات شیرخشک هستیم که بزودی به نتیجه می‌رسد.
وی تأکید کرد: دارو، شیر خشک و ملزومات پزشکی جزو کالاهای راهبردی هستند؛ بنابراین ضرورت دارد زنجیره تولید و واردات آنها سریعتر با همکاری نهادهای مربوطه انجام شود تا دسترسی مردم به این فرآورده‌ها پایدارتر باشد.


امسال دانش‌آموزان پایه‌های دهم یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی دارند
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: امسال امتحانات نهایی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، محسن زارعی افزود: کلمه تأثیر معدل مطرح نیست بلکه تأثیر سوابق تحصیلی مطرح است و هر کدام از دروس سهم و ضرایبی دارند.
وی با بیان اینکه مؤلفه‌های مختلفی در عدالت آموزشی دخیل است، گفت: بر اساس گزارشی، ۱۱ استان سهم بالایی از رتبه‌های بالای ۳ هزار را به خود اختصاص می‌دهند و ۱۱ استان در پایین جدول هستند. اگر صرفاً سوابق تحصیلی اعمال شود از ۱۱ استان بالای جدول، ۷ استان سهم‌شان متعادل می‌شود و از ۱۱ استان پایین جدول، ۸ استان سهم‌شان بیشتر می‌شود. بر همین اساس با تأثیر سوابق تحصیلی، به برابری آموزشی نزدیک شده‌ایم.
زارعی گفت: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک بزرگی به آموزش و پرورش بود که به مسیر اصلی خودش برگردد. از این جهت سال‌های متمادی معلمان در مدارس آنچه که بر اساس اهداف و برنامه درسی تدریس می‌کردند، مورد توجه نبود و دانش‌آموزان به دنبال تست‌زنی و مهارت‌ها و تکنیک کنکور بودند و در آزمون نهایی صرفاً چون باید آزمون می‌دادند، شرکت می‌کردند. بر همین اساس این مصوبه را یک فرصت می‌دانیم.
وی با بیان اینکه همه داوطلبانی که در کنکور شرکت می‌کنند باید سابقه تحصیلی داشته باشند، اظهار کرد: دروس عمومی صرفاً در سابقه تحصیلی ایجاد می‌شود. سهم سابقه تحصیلی در سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد است. در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، امتحان نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم خواهیم داشت؛ به این شکل که در پایه دهم در علوم تجربی و ریاضی در ۹ درس و در علوم انسانی و معارف در ۱۱ درس و در پایه یازدهم در علوم تجربی در ۱۱ درس، در علوم ریاضی در ۱۲ درس و در ادبیات و علوم معارف در ۱۲ درس امتحان نهایی داریم.
 

اطلاعیه آموزش و پرورش در پی حضور اورژانس در نزدیکی یکی از مدارس شهر قدس
مردم در مقابل بداخلاقی‌های رسانه‌ای هوشیارند
آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پی انتشار تصاویری از حضور اورژانس در نزدیکی یکی از مدارس شهرستان‌ قدس اطلاعیه‌ای منتشر کرد.
به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: عصر امروز (دیروز 15 مهر ۱۴۰۲) در زنگ تفریح اول آموزشگاه دخترانه متوسطه اول فاطمة‌الزهرا(س) نوبت دوم آموزشگاه عاشورا شهرستان قدس، یکی از دانش‌آموزان احساس بدحالی می‌کند و موجب ایجاد فضای ملتهب در حیاط مدرسه می‌شود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: هم‌وطنان در مقابل موج‌سواری‌های رسانه‌های معاند هوشیار هستند و اجازه نخواهند داد بداخلاقی رسانه‌ای با روش‌های نخ‌نمای ماه‌های گذشته، خللی در فرایند تعلیم و تربیت کشور ایجاد کند.

جستجو
آرشیو تاریخی