صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

لیگ برتر فوتبال

کار بزرگ شاگردان خمز برابر آلومینیوم
سلام تراکتور به صدر
آلومینیوم و تراکتور درحالی در ورزشگاه امام خمینی‌(ره) اراک برابرهم قرار گرفتند که دو تیم از شانس خوبی برای صدرنشینی برخوردار بودند. با اینکه بازی به میزبانی ایرالکو برگزارمی شد اما شاگردان پاکوخمز دست به‌کاری بزرگ زدند و با نتیجه پرگل 4-0 به پیروزی رسیدند تا به چهارمین برد پیاپی‌شان دست پیدا کنند. دراین دیدار که درآن، سیامک نعمتی (41)، مهدی عبدی (78)، عارف رستمی (87) و امیرحسین حسین زاده (3+90) برای تراکتور گلزنی کردند، تراکتور 12 امتیازی شد تا صدرنشین شود. جالب اینکه سرمربی اسپانیایی تراکتور پس از پایان این دیدار گفت:«فکر نمی‌کردم با چهار گل مقابل حریف برنده شویم و تیم دیگری نمی‌تواند چنین نتیجه‌ای بگیرد.»


جدال زردهای لیگ در اصفهان
در یکی دیگر از دیدارهای امروز لیگ برتر، سپاهان از ساعت 19:45 دقیقه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف صنعت نفت می‌رود. زردپوشان اصفهانی در شرایطی در این بازی به میدان می‌روند که بازی‌شان با الاتحاد در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل نیامدن تیم عربستانی به زمین، برگزار نشد تا آخرین بازی شاگردان ژوزه مورایس همان دیدار با نیروی هوایی عراق باشد که 27 شهریور برگزار شد و با تساوی 2-2 به پایان رسید و آنها حالا باید در هفته هفتم به مصاف دیگر تیم زردپوش  لیگ برتر بروند. تیمی که در آخرین بازی اش که هفتم شهریور برگزار شد، برابر نساجی 3-1 شکست خورد و حالا شاگردان عبدالله ویسی باید دیدار سختی را در نصف جهان برگزار کنند. آن هم برابر تیمی که چهار برد متوالی دارد اما به دلیل نقض قانون سقف بودجه، با کسر چهار امتیاز از سوی کمیته انضباطی مواجه شده و با اعتراض به این حکم، پرونده‌اش در کمیته استیناف در دست بررسی است. حالا باید دید سپاهان می‌تواند به پنجمین بردش دست پیدا کند و به شرایط ایده آل بازگردد یا خیر.
 

اتفاق عجیب در بازی شمس‌آذر و ذوب‌آهن
مظفری: گل شمس‌آذر صحیح بود
در جریان بازی شمس‌آذر و ذوب‌آهن اتفاق عجیبی رقم خورد. این مسابقه در حالی با نتیجه 2 بر یک به سود اصفهانی‌ها به پایان رسید که شاگردان محمد ربیعی با دو گل محمدجواد محمدی در نیمه اول از رقیب قزوینی خود پیش بودند، اما در اوایل نیمه دوم شاگردان سعید دقیقی، روی کرنر علی آزادمنش و ضربه سر رحمان جعفری، شانس‌شان را برای گلزنی امتحان کردند. در نگاه اول، به نظر ‌رسید که توپ گل شده اما داور بازی در تصمیمی بحث‌برانگیز دستور به ادامه بازی داد تا این بحث مطرح شود که وحید زمانی مرتکب اشتباه بزرگی شده اما نوید مظفری کارشناس داوری در اظهار نظر اولیه خود  تصمیم داور در آن صحنه را تأیید کرد ولی  در  مصاحبه‌ای دوباره به فارس گفت: «تصاویری که از تلویزیون پخش شد به دلیل خطای دید تصور کردم که دروازه‌بان به تور خورده و توپ به تیرک دروازه برخورد کرده است اما از باشگاه شمس‌آذر با من تماس گرفتند و تصاویری از زاویه دیگر را در اختیار من قرار دادند که نشان می‌دهد توپ کاملاً گل شده و به تور دروازه خورده است. در تصاویری که از زاویه جدید قابل مشاهده است توپ کاملاً به تور دروازه برخورد می‌کند و کاملاً مشخص است که یک گل سالم به ثمر رسیده و داور آن را ندیده است. جالب این است که برخی بازیکنان حاضر در صحنه هم متوجه این مسأله نشدند و هیچ واکنش یا اعتراضی به این صحنه نداشتند.»
 

با وجود شکست استقلال خوزستان از پیکان
استعفای پورموسوی رد شد
استقلال خوزستان در شبی که موقعیت‌های زیادی را هدر داد و یکی از طلایی‌ترین فرصت‌های آنها از روی نقطه پنالتی از دست رفت، بار دیگر اسیر طلسم دقایق پایانی شد و با دریافت گل در دقیقه ۹۰ سامان نریمان جهان، 1-0 مقابل پیکان شکست خورد. بعد از این باخت، سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان در نشست خبری از استعفای خود خبر داد و مدعی شد دست مدیران باشگاه را در این زمینه باز خواهد گذاشت. اما امید علی نجفی، سرپرست این باشگاه در خصوص این اتفاق و تصمیم سرمربی تیمش گفت:« حمایت ما از جناب پورموسوی تا پایان فصل ادامه خواهد داشت و طرفین به قراردادی قلبی و رسمی که امضا کرده‌اند پایبند خواهند بود. قطعاً این تصمیمی احساسی بوده که در فضای بعد از بازی شکل گرفته و به هیچ عنوان از طرف ما پذیرفته نیست. قطعاً آقای پورموسوی نیز به واسطه حمایت تمام و کمال مدیریت با قدرت به کار ادامه خواهند داد. آقای پورموسوی در کنار ما خواهند ماند و همگی در کنار هم از کوچک‌ترین عضو تا بزرگ‌ترین آن و پیشکسوت عزیز، در مسیر هدف بزرگ تیم و باشگاه تلاش خواهیم کرد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی