صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

آبی‌ها امروز مقابل مس رفسنجان قرار می‌گیرند

تماشای استقلال بعد از 40 روز!

حامد جیرودی/ کم کم داشت چهره استقلال از خاطرمان می‌رفت! چرا که به لطف برنامه‌ریزی اصولی و دقیق سازمان لیگ، از آخرین باری که این تیم در یک بازی رسمی به میدان رفته 40 روز می‌گذرد! آبی پوشان پایتخت، آخرین بار ششم شهریورماه گذشته و در هفته چهارم لیگ برتر برابر استقلال خوزستان به میدان رفتند و به پیروزی 1-0 رسیدند اما پس از آن به دلیل همراهی تعدادی از بازیکنان این تیم در تیم ملی امید مانند سیدحسین حسینی و امیرارسلان مطهری در بازی‌های آسیایی هانگژو، بازی‌های این تیم در لیگ برتر لغو شد تا شاگردان جواد نکونام، زمان زیادی را بدون بازی رسمی سپری کنند. البته استقلال در این مدت کم‌خبر نبود، چرا که بازیکنان این تیم به علت نگرفتن مطالباتشان، پنج روز در اعتصاب بودند تا اینکه پس از قراردادی که با اسپانسر جدید توسط مدیران استقلال بسته شد، 10 درصد از قرارداد فصل جدید بازیکنان پرداخت شد تا آنها به تمرینات بازگردند. اتفاق دیگری که پس از آن رخ داد، آشتی‌کنان نکونام و علی خطیر مدیرعامل استقلال توسط علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی بود تا استقلال به آرامش نزدیک‌تر شود. حالا آبی‌ها، پس از وقفه‌ای طولانی و در هفته هفتم لیگ برتر باید به مصاف مس رفسنجان بروند. اما شاگردان ساکت الهامی در حالی از ساعت 17:45 امروز، میزبان این مسابقه هستند که مس آخرین بازی‌اش در لیگ برتر را که 30 شهریور برگزار شد با برد پشت سر گذاشت و در هفته پنجم 2-0 آلومینیوم را برد تا به اولین بردش در فصل جاری دست پیدا کند. با این حال، الهامی که خود را موفق‌ترین مربی فوتبال ایران در 25 سال اخیر می‌داند که در استقلال و پرسپولیس مربیگری نکرده (!) به خوبی می‌داند که برای کسب برد دوم در لیگ بیست و سوم، کار سختی برابر استقلال دارد. هر چند که باید دید آبی‌پوشان که از شرایط مسابقه تقریباً دور بوده‌اند، در این بازی چه وضعیتی خواهند داشت. مس و استقلال، تاکنون شش بار در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که چهار بازی را آبی پوشان برده‌اند و دو بازی هم مساوی شده؛ آخرین تقابل دو تیم که 22 اردیبهشت ماه و در هفته بیست و نهم لیگ گذشته در رفسنجان برگزار شد، با نتیجه 2-1 به سود استقلال به پایان رسید. جالب اینکه مس تنها یک بار در جام حذفی فصل 88-1387 پس از تساوی 2-2 در وقت‌های قانونی و اضافه، استقلال را در ضربات پنالتی 5-4 شکست داده است. در بازی‌های لیگ برتری دو تیم، 14 گل رد و بدل شده که سهم آبی‌ها 10 و سهم نارنجی‌ها چهار گل بوده است.

 

پیروزی دوباره استقلال در پرونده پادووانی

فدراسیون جهانی فوتبال رأی خود را به سود باشگاه استقلال صادر کرد. پس از اینکه درخواست لئاندرو پادووانی مدافع اسبق و برزیلی استقلال بابت دریافت غرامت 9 میلیون دلاری رد شد، این بازیکن شکایت مجددی را علیه باشگاه ایرانی مطرح کرد. با این حال براساس حکم فیفا که اخیراً به باشگاه استقلال ابلاغ شده، درخواست مجدد این بازیکن نیز رد شده تا خیال باشگاه استقلال بابت این پرونده راحت شود.

 

برش

دلیل تغییر تیم‌ داوری بازی مس و استقلال

نکته دیگری که در خصوص بازی امروز مس و استقلال باید به آن اشاره کرد این است که فدراسیون فوتبال سه روز پیش اسامی داوران این هفته از رقابت‌های لیگ برتر را اعلام کرد که طی آن قرار بود این دیدار با سوت حسن اکرمی برگزار شود و محمدرضا منصوری و مهدی سیفی نیز او را در امر قضاوت یاری کنند اما فدراسیون دیروز از تغییر تیم داوری این مسابقه خبر داد و اعلام کرد، حمیدرضا افشون و حامد صفایی کمک‌های اکرمی در این بازی خواهند بود.
خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد دلیل تصمیم کمیته داوران به فارس گفت: « برای اعزام داوران به شهررفسنجان محدودیت‌های پروازی داریم و نتوانستیم منصوری و سیفی که ساکن تهران و البرز هستند را به این شهر اعزام کنیم. تنها دلیل تغییر کمک‌داوران بازی همین موضوع است. حتی خود من که ناظر بازی هستم، زمینی به این شهر می‌روم زیرا نتوانستم با هواپیما بر‌وم. محمدرضا منصوری بتازگی از سفر خارج از کشور بازگشته و هرکاری کردیم نتوانستیم او را با هواپیما به رفسنجان بیاوریم. به همین‌دلیل  حمیدرضا افشون ازیاسوج و حامد صفایی را از شیراز به رفسنجان آوردیم و آنها نیزاز پرواز استفاده نمی‌کنند. تنها دلیل  تغییر کمک‌داوران مسابقه ناتوانی در ترانسفر کمک‌ها از طریق هواپیما بود. ما که نمی‌توانیم برای دو کمک‌داور پرواز چارتر بگیریم. به همین دلیل باید به شکلی این موضوع را مدیریت کنیم. داورچهارم را هم به زوربه کرمان فرستادیم!»

جستجو
آرشیو تاریخی