صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

خبری که همه را حیرت‌زده کرد

باز شدن قنات در چمن ورزشگاه رفسنجان!

ورزشگاه‌های فوتبال ایران، این روزها به یکی از سوژه‌های عجیب ورزش ایران تبدیل شده‌اند! در حالی‌ که طی دو هفته گذشته موضوع کیفیت چمن ورزشگاه آزادی، به یکی از موضوعات مورد بحث علاقه‌مندان به فوتبال تبدیل شده بود، خبر رسید که در زیر ورزشگاه تازه‌تأسیس شهدای مس رفسنجان قنات پیدا شده است! این در حالی است که قرار بود استقلال امروز در این استادیوم به مصاف مس برود اما هنوز پای استقلالی‌ها به رفسنجان نرسیده، خبر رسید که این ورزشگاه برای برگزاری بازی خطرناک است؛ چرا که عکس ترسناکی منتشر شد که حفره‌ای عمیق را در میانه چمن ورزشگاه مس نشان می‌دهد. این حفره همان قنات معروفی است که از زیر چمن ورزشگاه عبور می‌کند و در زمان ساخت هم درباره آن و خطراتش هشدارهایی داده شده بود اما معلوم نیست با وجود این شرایط، چرا ورزشگاه در چنین جایی ساخته شده است؟ ساعاتی پس از انتشار این تصویر مسئولان سازمان لیگ نسبت به آن واکنش نشان دادند و سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر به ورزش سه گفت: «این ورزشگاه هرگز به عنوان استادیوم میزبان به سازمان لیگ معرفی نشده و به همین خاطر بازی هم در آن برگزار نمی‌شود.» او درباره محل میزبانی از استقلال - مس رفسنجان اعلام کرد: «استادیوم شماره دو مس رفسنجان به عنوان میزبان انتخاب شده و بازی‌ها در این ورزشگاه برگزار می‌شوند. اگر مس قصد تغییر استادیوم دارد، باید آن را معرفی کند تا بعد از بررسی تأییدیه داده شود. ما بارها بازدید کردیم و اگر لازم باشد و اعلام کنند باز هم بررسی خواهیم کرد. ما در بازدید قبلی ایرادات را گرفتیم و اعلام کردیم.» با وجود این توضیحات، نمی‌توان از قصور سازندگان این استادیوم بی‌تفاوت عبور کرد؛ اتفاقی که شاهکار جدیدی در بخش سخت‌افزار ورزش رقم زده است! ورزشگاهی که در آن چاه و قنات پیدا شده و خطر مرگ ورزشکاران را به دلیل فرونشست زمین تهدید می‌کند!
 
شرایط ورزشگاه رفسنجان
چندی پیش مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در سفر خود به شهر سرچشمه و بازدید از مجتمع مس سرچشمه به خبرنگاران اعلام کرد که ورزشگاه شماره یک شهدای مس رفسنجان در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد. به گزارش ایسنا، بدین‌ترتیب، خرمی‌شاد تمام حدس‌وگمان‌هایی را که پیش از این درباره افتتاح رسمی این ورزشگاه همزمان با بازی مس و استقلال در رسانه‌ها منتشر شده بود، رد کرد. با این حال چند روز قبل و در جلسه‌ای که با حضور مسئولان شهرستان برای هماهنگی دیدار با استقلال برگزار شد، فرماندار رفسنجان به عنوان رئیس شورای تأمین شهرستان موافقت مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران را برای برگزاری دیدار مس و استقلال در ورزشگاه شماره یک جلب کرد. اما موضوع این است که ورزشگاه جدید شهر رفسنجان که به مراحل پایانی احداث خود رسیده، هنوز برای تحویل به باشگاه مس از سوی مدیران شرکت ملی صنایع مس ایران تعیین تکلیف نشده و حتی هزینه‌های لازم برای تعمیر و نگهداری ورزشگاه هم به باشگاه مس رفسنجان اختصاص پیدا نکرده است. از سوی دیگر هنوز سازمان لیگ فوتبال به صورت رسمی و مکتوب، ورزشگاه جدید رفسنجان را برای میزبانی از مسابقات لیگ برتر تأیید نکرده است. ضمن اینکه ورزشگاه جدید رفسنجان در بخش‌های دیگری نیز دچار نقص است و هنوز چمن پرتراکم و استاندارد ندارد، گیت‌های ورودی‌اش به سامانه بلیت‌فروشی متصل نیست و پیست تارتان آن کامل پهن نشده و ایرادهای دیگر نیز دارد.
 
تصویر قنات برای سال قبل است!
حالا در شرایطی که مشخص بود به خاطر نقص‌های موجود عملاً امکان برگزاری بازی رسمی در این ورزشگاه وجود ندارد، انتشار تصویری از فروریختن قنات در بخشی از چمن این ورزشگاه جدید نیز بر این موضوع دامن زد. رضا امینی‌مقدم، مدیر اماکن ورزشی باشگاه مس رفسنجان در این خصوص گفت: این تصویر مربوط‌ به سال قبل است و چمن در حال حاضر هیچ مشکلی از این نظر ندارد! البته  یک تیم کارشناسی از ورزشگاه بازدید کردند و ایراداتی گرفتند که قطعاً رفع آنها تا زمان مسابقه با استقلال میسر نیست و به بازی با استقلال نمی‌رسد. موضوع بعدی این است که ورزشگاه نیاز به تأیید سازمان لیگ دارد که در حال پیگیری است.
 
بازی در زمین شماره 2 و بدون تماشاگر
در این شرایط اعلام شد، بازی مس رفسنجان و استقلال قطعاً در ورزشگاه شماره دو شهدای مس برگزار خواهد شد. اما موضوع دیگر این است که در فاصله کوتاه تا شروع مسابقه مس رفسنجان و استقلال، شورای تأمین استان کرمان همان طور که برای بازی گذشته با آلومینیوم اراک مجوز ورود تماشاگر به ورزشگاه را صادر نکرد، بار دیگر مخالفت خود را با حضور تماشاگران در ورزشگاه اعلام کرد. از این رو به احتمال فراوان بازی عصر شنبه مس رفسنجان و استقلال بدون حضور تماشاگر و با سکوهای خالی برگزار خواهد شد. البته قرار بود در جلسه هماهنگی دیشب که با حضور مدیران دو تیم و نماینده یگان ویژه برگزار می‌شود، تصمیم نهایی اتخاذ شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی