صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

عملیاتی شدن طرح جهاد آبرسانی ۱۰ هزار روستا

بوشهر - طرح جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، در ۱۰ هزار روستا با اعتباری بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان عملیاتی شد.
«مهدی خان احمدی» معاون وزیر نیرو، با اعلام این خبر در بازدید از طرح‌های جهاد آبرسانی بوشهر گفت: عمده فعالیت‌های صورت گرفته در جهاد آبرسانی شامل اصلاح، نوسازی، بازسازی، ارتقا و توسعه تأسیسات آبرسانی و در نتیجه پایداری آبرسانی در مناطق مواجهه با تنش یا کمبود آب و آبرسانی به مناطق فاقد آب بوده است.
 خان احمدی افزود: تعداد روستا‌های استان بوشهر ۶۴۱ روستا است که در فاز نخست در سه شهرستان تنگستان، دشتستان و دشتی برای ۳۹ روستا که جزو روستا‌های هدف در طرح ملی بوده و در قرارداد دوم مابقی روستا‌های مواجه با تنش یا کمبود آب به تعداد ۱۱۲ روستا، در دستور کار طرح جهاد آبرسانی قرار گرفته است.
 این مقام مسئول، در عین حال تأکید کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصد در پروژه‌های جهاد آبرسانی استان بوشهر و تلاش‌های صورت گرفته، هنوز تا نقطه مطلوب و پایداری آبرسانی در کلیه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان فاصله وجود دارد و برای جبران به شکلی مضاعف تلاش شود.
 وی افزود: با توجه به اقدام‌های گسترده‌ای که در سطح استان در حال اجرا است تعداد ۱۲۰ روستای مواجهه با تنش یا کمبود آب باقی می‌ماند که عملیات اجرایی این روستا‌ها در فاز تکمیلی طرح جهاد آبرسانی محقق می‎شود.
 معاون وزیر نیرو، تصریح کرد: در پروژه‌های جهاد آبرسانی علاوه بر تأکید بر تسریع در اجرای طرح‌ها، رعایت استاندارد‌های فنی و مهندسی به عنوان خط قرمز و همچنین مهندسی ارزش در اجرای طرح‌ها بویژه مسیر‌های اجرای طرح با تکیه بر کوتاه‌ترین و اقتصادی‌ترین مسیر مد نظر قرار دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی