صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

آن‌سوی خبر

لمان گوگل را وادار به تغییر
شیوه فرآوری داده‌های کاربران کرد
گوگل برای پایان دادن به تحقیقات آنتی‌تراست آلمان توافق کرده است عملکردهای مرتبط به داده‌های کاربران را تغییر دهد. این تحقیقات با هدف کاهش قدرت «داده‌محور» گوگل انجام می‌شود.
به گزارش مهر، ناظر آنتی‌تراست آلمان در ماه ژانویه اعلام کرد یک برگه اتهامی به نام بیانیه اعتراضات به گوگل درباره شرایط فرآوری داده‌های این شرکت صادر کرده است. به گفته این سازمان به کاربران حق انتخاب کافی برای اینکه آیا و تا چه حد با پردازش گسترده داده‌های خود موافق هستند، داده نشده است.
شرکت‌های بزرگ فناوری به فروش تبلیغات مبتنی بر انبوه داده‌هایی متکی هستند که از کاربران جمع‌آوری می‌کنند. این مدل جذاب کسب و کاری اکنون در سراسر جهان تحت بررسی رگولاتورها قرار دارد.
 
عرضه ابزار هوش مصنوعی متا برای تبلیغات
متا شروع به عرضه ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای همه تبلیغ‌کنندگان کرده‌است.
به گزارش فارس، متا اعلام کرد که راه‌اندازی ابزارهای مولد هوش مصنوعی را آغاز کرده است که می‌تواند محتوایی مانند پس‌زمینه تصویر و انواع متن نوشتاری را برای همه تبلیغ‌کنندگان ایجاد کند.
این شرکت، آزمایش این ابزارها را در ماه مه(اردیبهشت-خرداد) آغاز کرد و به گروه منتخبی از تبلیغ‌کنندگان برای آزمایش‌های خود دسترسی پیدا کرد. این ابزارها در مدیریت تبلیغات متا(Metas Ads Manager) موجود خواهند بود و عرضه آنها در سال آینده تکمیل خواهد شد. این عرضه اولین تلاش مالک فیس‌بوک و اینستاگرام برای ترکیب فناوری هوش مصنوعی مولد در محصولات خود برای استخراج ذخیره‌های عظیم داده‌های گذشته برای تولید محتوای جدید مانند نثر، هنر و کد نرم‌افزاری را نشان می‌دهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی