صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال از امروز شروع می‌شود

آغاز لیگ بلاتکلیف!

حامد جیرودی
خبر‌نگار
هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، از امروز با انجام سه بازی آغاز خواهد شد و تا یکشنبه آینده ادامه خواهد داشت تا بعد از 14 روز این مسابقات دوباره از سر گرفته شود. بازی‌های هفته هفتم در حالی شروع می‌شود که از بازی‌های هفته پنجم، تنها چهار مسابقه برگزار شد و هفته ششم نیز به دلیل بازی‌های تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی و دیدارهای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا لغو شد. حالا هم هفته هفتم در حالی برگزار می‌شود که زمان هفته هشتم به دلیل اردوی تیم ملی بزرگسالان جهت شرکت در تورنمنت اردن که از 20 مهر ماه آغاز می‌شود، مشخص نیست و این بلاتکلیفی و برگزار شدن نصفه و نیمه مسابقات یا برگزار نشدن آنها، صدای همه مربیان و بازیکنان لیگ برتری را درآورده است. در این میان، یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس از فدراسیون فوتبال و امیر قلعه نویی درخواست کرد که فیفادی‌های پیش رو را به خاطر آسیب بیشتر نخوردن باشگاه‌ها لغو کنند اما هیچ واکنشی به صحبت‌های او نشان داده نشده و به نظر نمی‌رسد که تغییری در برنامه تیم ملی صورت بگیرد. نکته دیگر اینکه هفته هفتم در حالی شروع می‌شود که مشخص نیست چرا مسابقات از هفته ششم که هیچ کدام از بازی‌های آن انجام نشده، شروع نمی‌شود. این مدل برنامه‌ریزی سازمان لیگ و فدراسیون باعث تعجب همگان شده است. جالب اینکه سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ اعلام کرده که ممکن است مسابقات لیگ بیست و سوم مرداد ماه سال آینده به پایان برسد. این در حالی است که مرداد ماه معمولاً زمان آغاز مسابقات فصل آینده است و در این شرایط باید گفت که این مدل برنامه‌ریزی در نوع خود واقعاً نوبر است!

گاندوها در رؤیای جایگاه اولی
در اولین بازی امروز که از ساعت ۱۷:۱۵ آغاز می‌شود، شمس آذر در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین، میزبان ذوب‌آهن است. شاگردان سعید دقیقی یک برد و یک مساوی و دو باخت از چهار بازی قبلی‌شان کسب کرده‌اند اما به دلیل استفاده از یک بازیکن سرباز غیرمجاز در لیگ یک، مسابقات لیگ برتر را با سه امتیاز منفی شروع کرد و به همین خاطر با یک امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارند. اما در سمت مقابل، شاگردان محمد ربیعی از پنج بازی قبلی‌شان، دو برد، دو تساوی و یک باخت داشته‌اند و با کسب هشت امتیاز، این شانس را دارند که در صورت پیروزی در این بازی خارج از خانه، به صدر جدول هم صعود کنند و باید دید گاندوها به این مهم دست پیدا می‌کنند یا خیر.

جنگ صدرنشینی در اراک
جنگ صدرنشینی در تبریزهم وجود دارد، چرا که آلومینیوم و تراکتور که آنها هم از ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک به مصاف هم می‌روند، تیم‌های 9 امتیازی لیگ هستند که در رده‌های سوم و چهارم جدول قرار دارند و برنده جدال آنها می‌تواند به صدر صعود کند. البته شاگردان مجتبی حسینی، بعد از سه برد متوالی، در بازی آخرشان مقابل مس رفسنجان شکست خوردند ولی شاگردان پاکو خمز، بعد از دو باخت سه برد پیاپی داشتند تا در جمع مدعیان قرار بگیرند. هر چند سرمربی اسپانیایی این تیم، از وقفه‌های زیاد لیگ برتر، بسیار گلایه‌مند بوده و نارضایتی خود را از این وضعیت اعلام کرده است. حالا باید دید در این میان، کدام یک از این دو تیم می‌تواند به هدفش دست پیدا کند.

به دنبال اولین برد فصل
در دیگر بازی امروز، استقلال خوزستان از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه غدیر اهواز، پذیرای پیکان است. دو تیمی که در این فصل هنوز به پیروزی نرسیده‌اند و می‌خواهند اولین بردشان را جشن بگیرند. شاگردان سیروس پورموسوی با یک مساوی و چهار باخت متوالی در رده پانزدهم هستند و شاگردان رسول خطیبی هم با سه مساوی و دو باخت در رده سیزدهم قرار دارند. جالب اینکه هر دو باشگاه از سرمربیان خود حمایت کرده‌اند. پیکان اعلام کرد که قرارداد خطیبی یک فصل دیگر هم تمدید شد و مدیران استقلال خوزستان هم گفتند که به گزینه‌ای دیگر جز پورموسوی فکر نمی‌کنند! البته اگر این نبردن‌ها برای دو تیم ادامه‌دار باشد، ممکن است خبری از ادامه حمایت‌ها نباشد و مربیان دیگری جای آنها را روی نیمکت استقلال خوزستان و پیکان بگیرند.

استارت فولاد با مربی جدید
در تنها بازی جمعه نیز هوادار از ساعت ۱۷ در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برابر فولاد به میدان می‌رود. شاگردان محمود فکری که یک برد، دو تساوی و دو باخت داشته‌اند، با پنج امتیاز در رده دهم قرار دارند و سرخپوشان اهوازی هم با چهار باخت و بدون برد و امتیاز، در رده آخر جدول هستند. فولادی‌ها پس از ناکامی با علیرضا منصوریان، هدایت تیم‌شان را به خوان ایگناسیو مارتینز سرمربی اسپانیایی سپردند اما ممکن است در این بازی نتوانند از او استفاده کنند، چرا که مدیران این باشگاه هنوز با سرمربی سابق خود تسویه حساب نکرده‌اند و به همین دلیل نتوانسته‌اند برای سرمربی جدید خود کارت مربیگری بگیرند! حالا باید دید فولادی‌ها می‌توانند با منصوریان تسویه کنند یا باز هم مانند بازی با پرسپولیس بدون سرمربی به میدان می‌روند!

جستجو
آرشیو تاریخی