صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

روی خط هانگژو

دو نقره و یک برنز برای شاگردان رنگرز
رقابت‌های کشتی بازی‌های آسیایی با دو مدال نقره و یک مدال برنز آغاز شد. در وزن ۶۰ کیلوگرم میثم دلخانی حذف شد  اما در وزن ۶۷ کیلوگرم دانیال سهرابی برابر لی لی از چین قرار گرفت و در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید و سوم شد. سهرابی بعد از کسب این مدال می‌گوید: «مدال طلا را خودم از دست دادم، با اینکه ۹۹ درصد پیروزی در دست من بود، با یک اشتباه بچه‌گانه کشتی برده را باختم. خدا را شکر که برنز را گرفتم. شرمنده تمام مردم ایران هستم و امیدوارم بچه‌ها با مدال‌های طلا جبران کنند.» در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در فینال برابر  آکژول محموداف قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از قرقیزستان پیکار کرد و با نتیجه یک بر یک و به خاطر امتیاز آخری به این فرنگی‌کار باخت و نقره گرفت. ناصر علیزاده نیز در وزن ۸۷ کیلوگرم در دیدار  فینال با جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان روبه‌رو شد و در پایان با ارائه نمایشی دور از انتظار با نتیجه ۷ بر ۴ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

کبدی زنان و مردان در نیمه نهایی
تیم‌های ملی کبدی زنان و مردان ایران صبح فردا در مرحله نیمه نهایی، برای صعود به فینال رقابت می‌کنند. آنها که برای تکرار مدال طلای بازی‌های آسیایی به هانگژو آمده‌اند، دور مقدماتی را مقتدرانه پشت سر گذاشتند. تیم مردان کبدی دیروز بعد از شکست کره با نتیجه 64-22 با سه پیروزی مقابل پاکستان، مالزی و کره جنوبی و صدرنشینی به مرحله نیمه نهایی رسید. تیم ملی کبدی زنان هم با شکست نپال و بنگلادش و صدرنشینی دور مقدماتی به نیمه نهایی صعود کردند تا فردا برای صعود به فینال مقابل رقبا قرار بگیرند.

شطرنج با تساوی صدرنشین ماند
تیم ملی شطرنج ایران مرحله ششم رقابت‌های تیمی استاندارد بازی‌های آسیایی مقابل ویتنام را با تساوی تمام کرد. شطرنج‌بازان ایران بعد از شکست تیم‌های بنگلادش، قزاقستان، چین و ازبکستان در دور اول تا چهارم و تساوی با هند در دور پنجم، دیروز هم در مرحله ششم با ویتنام 2-2 شدند. تیم ملی ایران با صدرنشینی در جدول، شانس قهرمانی دارد. رقابت‌های تیمی استاندارد در 9 مرحله برگزار می‌شود.

پیروزی بسکتبال برابر کره جنوبی
تیم ملی بسکتبال ایران امروز با نتیجه 89- 82 کره جنوبی را شکست داد تا برای کسب رده پنجمی بازی‌های آسیایی منتظر نتیجه ژاپن و عربستان بماند. شاگردان هاکان دمیر برای کسب رده پنجم فردا به میدان می‌روند.

دومین ناکامی وزنه‌برداری در هانگژو
دومین ناکامی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران با کسب عنوان پنجم حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی به ثبت رسید.او که چندی پیش در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در ریاض اوت شده بود در آوردگاه بازی‌های آسیایی هانگژو عملکرد بهتری به ثبت رساند و در نهایت به عنوان پنجم این دسته رسید. سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم پیکار سختی با نمایندگان کره‌شمالی، قزاقستان، ازبکستان و چین تایپه داشت. انتخاب نخست کادر فنی برای حسین سلطانی وزنه ۱۴۷ کیلوگرمی بود که در مهار آن مشکلی نداشت. سلطانی که با غلبه بر این وزنه وارد جدول رقابت شده بود در تلاش دوم نتوانست بر وزنه ۱۵۲ کیلوگرمی غلبه کند. وی در نهایت با مهار وزنه ۱۵۴ کیلوگرمی به کار خود در رقابت‌های حرکت یک ضرب پایان داد.
حسین سلطانی که تا چند روز از مصدومیت رنج می‌برد و حضورش در رقابت‌های این دسته در هاله‌ای از ابهام قرار داشت در دوضرب نیز در قامت یک مدعی ظاهر شد. وی ابتدا بر وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی غلبه کرد اما در ادامه نتوانست وزنه ۱۹۱ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. تلاش سومش نیز نتیجه‌ای در برنداشت تا وی با مجموع ۳۳۵ کیلوگرم و قرار گرفتن در جایگاه پنجم دسته ۸۱ کیلوگرم به کار خود پایان دهد.

تیر میکس ریکرو به مدال برنز نخورد
تیر میکس ریکرو ایران در دیدار رده‌بندی بازی‌های آسیایی به مدال برنز نخورد.
مبینا فلاح و رضا شبانی بعد از شکست چین با نتیجه 6- صفر در مرحله یک چهارم نهایی، برای صعود به فینال با کمانداران ژاپن مسابقه دادند، اما با نتیجه 6- صفر باختند تا این بار برای مدال برنز با اندونزی رقابت کنند. کمانداران ریکرو ایران اما در بازی رده‌بندی هم 6-2 باختند و مدال برنز بازی‌های آسیایی را از دست دادند.
تیم‌های کامپوند و ریکرو مردان و زنان با صعود به دور یک‌چهارم نهایی، امروز در ادامه با ژاپن رقابــــــت می‌کنـــند.

جستجو
آرشیو تاریخی