صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

ابراز عشق و شوق نسبت به وطن با رفتارهای ظاهراً ساده
الهام عابدینی، مجری تلویزیون و کارشناس ارشد روابط بین‌الملل ضمن انتشار عکسی از تشویق ایستاده مردم برای یکی از برگزیدگان ایرانی جایزه مصطفی(ص) نوشت:«این عکس رو خیلی دوست دارم.
دیشب وقتی پروفسور امید فرخ‌زاد، استاد دانشگاه پزشکی هاروارد و یکی از برندگان جایزه مصطفی(ص) روی صحنه دعوت شد، ناخودآگاه بسیاری از حضار ایستادند و دقایقی تشویق کردند. عشق و شوق نسبت به «ایران» و «وطن» در همین رفتارهای به ظاهر ساده.»

دعوای شرکت‌های مخابراتی و غول‌های VOD
محمد کشوری، کارشناس حوزه آی‌سی‌تی در توئیترش درباره شبکه‌های پخش محتوای سرگرمی در بستر وب در خارج از کشور نوشت:«یک دعوایی بین اپراتورهای مخابراتی با شرکت‌هایی مثل گوگل، آمازون، متا و... هست که می‌گن این شرکت‌ها باید به ما پول بدهند (Network Usage Fee) چون ما شبکه می‌سازیم اینا استفاده می‌کنن. شرکت‌ها هم می‌گن ما تو 10 سال 900 میلیارد دلار در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کردیم دیگه پول چی بدیم به شما؟َ!»

حتی بعد از جنگ داخلی هم راهبرد وحدت تغییر نکرد
صفحه مؤسسه امام موسی صدر در اینستاگرام ویدیویی از صحبت‌های سیده رباب صدر، دختر امام موسی صدر درباره دانش‌آموزان یتیم اهل سنت در مؤسسات خیریه و اجتماعی امام موسی صدر (تأسیس ۱۳۴۲) پس از جنگ داخلی در لبنان منتشر کرده است که می‌گوید:«شما می‌دونید که توی مدرسه ما سنی هست؟ بعد از جنگ داخلی لبنان، لبنان چندین قسمت شد و هر طایفه‌ای رفت برای خودش؛ اینها دیدن که ما هنوز همونی که بودیم هستیم؛ همونی که امام موسی صدر بود، ما هستیم؛ دوباره اومدن به طرف ما و دوباره بچه‌هاشون رو آوردن، ما هم با کمال لطف و محبت همه اینها رو پذیرفتیم.»

ما خون او را می‌طلبیم و او برای ما هدایا می‌فرستد
محمد حقی، مدیر انتشارات کتابستان در توئیترش به مناسبت ایام ولادت پیامبراکرم(ص) نوشت:«در سال پنجم هجرت مردم مکه دچار گرفتاری شدند. رسول خدا مقداری نقره برای کمک به آنان فرستاد. ابوسفیان به سخن آمد که چه کسی از او نیکوکارتر دیده است؟ هیچ‌کس به اندازه او به پیوندهای خویشاوندی پایبند نیست. ما با او می‌جنگیم و خون او را می‌طلبیم، اما او برای ما هدایا می‌فرستد.»

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی