صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

گزارش و خبر

 

صدرنشینی ادامه دار شطرنج
تیم ملی شطرنج ایران با تساوی مقابل هند در دور پنجم رقابت‌های استاندارد تیمی بازی‌های آسیایی با حفظ صدرنشینی شانس مدال است. شطرنج‌بازان ایران دیروز در مرحله پنجم بخش استاندارد بازی‌های آسیایی با ترکیب پرهام مقصودلو، بردیا دانشور، پویا ایدنی و سیدمحمدامین طباطبایی مقابل تیم هندوستان با نتیجه ۲ - ۲ به تساوی رسیدند. تیم ملی ایران تاکنون مقابل بنگلادش، قزاقستان، چین و ازبکستان به برتری رسیده و مقابل هند مساوی کرده است و همچنان در صدر جدول مسابقات قرار دارد. در این بخش ۱۳ تیم حضور دارند. رقابت‌های تیمی در 9 دور برگزار می شود.


حذف دومین بدمینتون‌باز ایرانی
علی حیاتی، دومین بدمینتون‌باز ایرانی، بعد از یگانه کرمانی با باخت از رقیبش در بازی‌های آسیایی حذف شد. حیاتی دیروز در دهمین روز بازی‌های آسیایی هانگژو، در مرحله یک سی‌ودوم مقابل بدمینتون‌باز کامبوجی قرار گرفت و با نتیجه 2 - صفر باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
 

چهاردهمی سهم شیرجه‌رو
سید محمد مقدسی، شیرجه‌رو ملی‌پوش ایران در دور مقدماتی تخته سه متر، چهاردهم شد. مقدسی بعد از یازدهمی تخته یک متر، دیروز در دور مقدماتی در تخته 3 متر انفرادی به آب زد و در پایان راند ششم امتیاز ۲۶۲.۸۵ را ثبت کرد و بین ۱۷ شیرجه‌رو نتیجه‌ای جز چهاردهمی نگرفت. شیرجه‌رو ملی‌پوش ایران با شیرجه‌رو قزاقستان در لیست رزرو قرار گرفتند.


بررسی عملکرد قایقرانان در کمیته فنی
کمیته فنی فدراسیون قایقرانی، عملکرد ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی را بررسی می‌کند. قایقرانان آب‌های آرام با وجود صعود به فینال بازی‌های آسیایی اما تنها 3 مدال برنز دردونفره کانو و کایاک و یک نفره کایاک به دست آوردند، نتیجه‌ای نه چندان دلچسب. کمیته فنی فدراسیون با برگشت ملی‌پوشان از هانگژو، با حضور سرمربی و کادرفنی ضعف و قوت‌های ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی را بررسی می‌کنند.


تایلند هم حریف واترپلو ایران نشد
تیم ملی واترپلو مردان ایران بعداز شکست تایلند، امروز در سخت‌ترین بازی دور مقدماتی به مصاف چین میزبان بازی‌های آسیایی می‌رود.
 ملی‌پوشان واترپلو که سومی دوره قبل را یدک می‌کشند، دور مقدماتی با تیم‌های کره، تایلند و چین در گروهA قرار گرفتند. تیم واترپلو ایران که رقابت‌ها را با پیروزی مقابل کره جنوبی شروع کرده بود، دیروز هم تایلند را 26-7 شکست داد. این تیم در آخرین بازی دور مقدماتی ساعت 14:30 دقیقه مقابل چین بازی می‌کند.


قربانی: در روز خوب چین، باختیم
تیم ملی شمشیربازی سابر، از آبان ماه برای مأموریت جدید دست بکار می‌شود؛ تمرین برای انتخابی المپیک.  امین قربانی سرمربی تیم ملی سابر از مرخصی شمشیربازان می‌گوید: «بچه‌ها بعداز تحمل فشار 7 ماه تمرین و مسابقه، باید استراحت درست و حسابی بکنند تا از نظر ذهنی و بدنی ریکاوری شوند. در حالی که  تیم‌های اروپایی بعداز قهرمانی جهان استراحت داشتند، بچه‌های ما برای بازی‌های آسیایی در اردو بودند. حالا آنها یکی، دو هفته‌ای است تمرین را شروع کرده‌اند، برعکس بچه‌های ما ریکاوری دارند و ا‌ن‌شاءالله از اوایل آبان دوباره به اردو برمی‌گردند و برای جام جهانی کلاسA  الجزایر آماده می‌شوند. جام جهانی که از 18 آبان ماه شروع می‌شود.» به گفته او، توقع از شمشیربازی سابر بالا رفته: «این مدت توقع از سابر بالا رفته و همه انتظار مدال از تیم در هر مسابقه‌ای دارند. ما هم به جان و دل می‌خریم و تلاش هم می‌کنیم. به هر حال تیم سابر در‌ هانگژو دو مدال برنز انفرادی و تیمی گرفت. هرچند می‌توانستیم در تیمی مدال خوشرنگ‌تری بگیریم، اما در مسابقه تیمی قرعه سختی داشتیم، دور اول با هنگ‌کنگی بازی کردیم که در قهرمانی آسیا مدال گرفت و اینجا هم عملکرد خوبی داشت. دور دوم هم به چین میزبان خوردیم که هم حمایت تماشاگرانش را داشت و هم امتیاز میزبانی، همین مسأله شرایط را برای ما خیلی سخت کرد، البته آنها هم مدال را می‌خواستند و روز خیلی خوبی هم داشتند. فراموش نکنید که ژاپن در تیمی و انفرادی نتیجه نگرفت. به نظرم نتیجه بچه‌ها در بازی‌های آسیایی قابل قبول بود.» قربانی معتقد است تیمش دیگر در آسیا کار راحتی ندارد: «همه آسیایی‌ها  در حال سرمایه‌گذاری روی شمشیربازی هستند. شک نکنید در رقابت‌های انتخابی المپیک چین، مصر و ژاپن از رقبای ما هستند. البته ما هیچ وقت هیچ رقیبی را دست‌کم نگرفته‌ایم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی