صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

کامبک طلایی علیپور به اوج

بغض سنگ‌نوردی ایران در هانگژو شکست.رضا علیپور ملی‌پوش سنگ‌نوردی ماده سرعت ششمین طلای کاروان ایران را از صخره‌های هانگژو به دست آورد تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.
علیپور که سال‌ها رکورددار صخره‌های جهان و ملقب به یوسین بولت سنگ‌نوردی بود، مدتی از دوران اوج خود فاصله گرفته بود اما حالا با این طلا مجدداً بر بام آسیا ایستاد تا کامبکی جانانه بزند.
ستاره تیم ملی سنگ‌نوردی قبل از این در اولین گام با رکورد 5 ثانیه و28 صدم ثانیه سنگ نورد هنگ کنگی را پشت سر گذاشت، در دومین گام رقیب کره‌ای را با ثبت زمان 5 ثانیه و شانزده صدم ثانیه از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی هم سنگ‌نورد اندونزیایی را با رکورد 5 ثانیه و 163 هزارم ثانیه اوت کرد تا خود را به فینال برساند.
 اما شاهکار علیپور در فینال مسابقات رقم خورد؛ در حالی که رقیب چینی او در همان ابتدای مسابقه سر خورده و از دیواره افتاد، او از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد و با ثبت زمان 5 ثانیه و سیصد و دو هزارم ثانیه طلا را از دهان چین بیرون کشید تا ششمین طلای کاوران ایران را در هانگژو به نام خود ثبت کند.
اما محیا دارابیان با شکست مقابل رقیب کره‌ای در یک هشتم نهایی و میلاد علیپور با شکست مقابل سنگ‌نورد چینی در یک چهارم نهایی، حذف شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی