صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

دستگیری باند قاچاق اعضای بدن در پاکستان
اعضای یک باند که با اغفال بیماران کم بضاعت در بیمارستان‌ها آنها را به یک خانه کشانده و اعضای بدنشان را سرقت می‌کردند از سوی پلیس پاکستان دستگیر شدند. به گزارش بی‌بی سی، یک جراح که گفته می‌شود رئیس این باند است، کلیه‌های بیش از ۳۰۰ نفر را از بدنشان بیرون آورده و به مشتریان ثروتمند خود پیوند زده است. یک مقام ایالت پنجاب گفته است که این عمل‌های جراحی و پیوند در خانه‌های شخصی انجام گرفته و بابت هر پیوند تا ۳۵ هزار دلار دریافت شده است.
«فواد مختار»، جراح متخلفی که سرپرست این باند است از یک مکانیک خودرو به عنوان دستیار جراحی خود برای اغفال بیماران آسیب‌پذیر در بیمارستان‌ها استفاده کرده است. خبرگزاری فرانسه در گزارشی در این باره آورده است که این باند هشت نفره در سراسر ایالت پنجاب پاکستان و همچنین در منطقه کشمیرِ تحت کنترل این کشور فعالیت می‌کردند. براساس گزارش‌ها حداقل سه نفر طی این جراحی‌ها جان خود را از دست داده‌اند. سروزیر ایالت پنجاب در یک نشست خبری گفته است: داده‌ها و ارقامی که به دست ما رسیده است، دل انسان را به درد می‌آورد. شمار پیوندها و جراحی‌های غیرقانونی بسیار بیشتر از این ارقام است. اینها تنها مواردی است که ما تأیید کرده‌ایم. دکتر مختار پیش‌تر پنج بار به دلیل تخلف در حرفه پزشکی دستگیر شده بود ولی هر بار موفق ‌شده بود با وثیقه آزاد شود و دوباره کار غیرقانونی خود را ازسربگیرد.

بارش‌های سیل آسا در استانبول
بارندگی شدید منجر به آبگرفتگی خیابان‌ها در بخش‌های مختلف شهر استانبول ترکیه شده است. به گزارش «دیلی صباح»، بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب، اختلالات گسترده‌ای را در سطح این شهر ایجاد کرده است و آبگرفتگی خیابان‌ها و زیرگذرها، وضعیت چالش برانگیزی را برای ساکنان و مسافرانی که قصد تردد در سطح شهر دارند، ایجاد کرده است.

ریزش مرگبار سقف کلیسا
 ریزش سقف یک کلیسا در مکزیک 10 کشته و حدود 50 زخمی برجا گذاشت. به گزارش بی‌بی سی، رسانه‌های محلی گزارش دادند که پس از ریزش سقف کلیسای «سانتا کروز» در شهر «سیوداد مادرو» در مکزیک، حدود 60 مصدوم و قربانی به بیمارستان منتقل شدند. به گفته مقامات پلیس ایالتی، حدود ۱۰۰ نفر که برخی کودک بودند در زمان وقوع این حادثه در این کلیسا تجمع کرده بودند و 3 کودک جان باختند که احتمال می‌رود در حال انجام مراسم غسل تعمید بودند که ناگهان سقف کلیسا فروریخت و حاضران زیر آوار ماندند.

جستجو
آرشیو تاریخی