صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

خبر پلیس

فرمانده فراجا: کالای قاچاق باید امحا شود
گروه حوادث / مراسم آتش زدن ۱۳۰۰ تن کالای قاچاق به ارزش ۵۲۰۰ میلیارد تومان با حضور فرمانده انتظامی کشور، معاونت پلیس امنیت اقتصادی و فرماندهی مرزبانی در تهران و 25 استان کشور اجرا شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح دوشنبه آیین امحای کالای قاچاق کشف شده شامل انواع دخانیات، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی، مکمل‌های ورزشی و مواد بهداشتی از سوی پلیس امنیت اقتصادی در آستانه هفته نیروی انتظامی برگزار شد.
 
پلیس با توزیع رایگان کالای قاچاق مخالف است
سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا ضمن مخالفت با توزیع کالای قاچاق حتی به شکل رایگان در میان مردم، تأکید کرد که سال ۱۴۰۲ سال سختی برای قاچاقچیان کالا است.
 سردار رادان در مراسم امحای کالای قاچاق که در میدان تیر فراجا در کهریزک برگزار شد، گفت: جنگ با استکبار فقط محدود به چند مورد نیست و ابعاد مختلفی دارد. از طرف دیگر برای انگیزه دادن به اصحاب تولید، سرمایه‌گذاران و حمایت از فعالان اقتصادی داخلی، مبارزه با قاچاق کالا ضروری است.
وی در مورد پدیده قاچاق کالا که مانند قاچاق مواد مخدر پدیده‌ای خانمانسوز است، گفت: باید دید پشت پرده قاچاق چه کسانی هستند، بحث مبارزه با قاچاق کالا فقط مبارزه با فرد قاچاقچی نیست.
وی در پاسخ به پرسشی در مورد برگشتن کالای قاچاق به چرخه استفاده در کشور گفت: اگر این کالاهای قاچاق حتی به صورت مجانی در اختیار مردم قرار بگیرند یعنی به قسمتی از تقاضا ضربه وارد کرده‌ایم، در نتیجه به بازار ضربه زده‌ایم و همین موضوع هم منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی می‌شود. همان‌طور که گفتم قاچاق کالا مانند قاچاق مواد مخدر خانمانسوز است و می‌تواند یک خانواده را از هم بپاشد، از این‌رو به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم یک قلم از اقلام قاچاق با هر توجیهی در بازار وارد شود و بخواهد نظم بازار را برهم بزند.

راه‌اندازی ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی
سردار رادان همچنین در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی به منظور اعلام کالای قاچاق از سوی مردم خبر داد و گفت: بزودی ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی راه‌اندازی می‌شود تا اگر مردم کالای قاچاق مشاهده کردند یا از انبارهای غیرمجاز اطلاعی داشتند، بتوانند به مأموران پلیس مربوطه اعلام کنند.
 
بازگشت 15 هزار میلیارد تومان به خزانه دولت
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون 42 هزار پرونده خرد و کلان در حوزه کالای قاچاق و برای برخورد با قاچاقچیان تشکیل شده و وجوه بازگشته به خزانه دولت، ۱۵ هزار میلیارد تومان است. وی افزود: ۲ هزار پرونده کلان در حوزه قاچاق در ۶ ماهه نخست امسال تشکیل شد که ارزش این پرونده‌ها حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است. به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی، برخورد با خودروهای شوتی از دیگر برنامه‌های پلیس امنیت اقتصادی بود که در نیمه نخست امسال ۱۰ هزار خودرو شوتی توقیف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی