صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

روی خط هانگژو

اولین مدال کوراش بر گردن آقایی
دنیا آقایی اولین مدال کوراش دختران در بازی‌های آسیایی را دشت کرد. بعد از نقره مجید بریمانلو این‌بار نوبت به دنیا آقایی رسید که دومین نقره کوراش را در هانگژو به نام خود سند بزند. ملی‌پوش وزن 70 کیلوگرم که قبل از این حریفانی از چین‌تایپه و ازبکستان را شکست داده بود، در فینال حریف یو دان نشد تا بازهم چین میزبان، قدرت خود را به نمایش بگذارد. آقایی بعد از این مدال خوشحال است که مزد زحمت‌های 15 ساله‌اش را گرفته است:«خدا را شکر می‌کنم که امروز نتیجه ۱۵ سال تلاش و زحمتی را که در رشته کوراش و جودو کشیدم، گرفتم. خیلی دوست داشتم مدال طلا را به‌ دست بیاورم اما متأسفانه نشد. از همه کسانی که در این مسیر به من کمک کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانم جبران کنم.» اما قبل از این، طاهره آذرپیوند دیگر نماینده وزن 70 کیلوگرم مقابل «لین وان تی» از چین‌تایپه شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

شطرنج صدرنشین ماند
تیم ملی شطرنج ایران با شکست تیم قدرتمند چین، میزبان بازی‌های آسیایی صدرجدول رده بندی را قرق کرد.پرهام مقصودلو، سید محمدامین طباطبایی، پویا ایدنی و بردیا دانشور در بازی دیروز 2.5 – 1.5 چین را برد و صدرنشین ماند.
هنوز 6 دور از رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی مانده ، ملی پوشان  امروز در ادامه بازی‌ها با  تیم ازبکستان رقابت می کنند.

برنز تاریخی برادران عالمیان
 دیوار چین مانع صعود برادران عالمیان به فینال بازی‌های آسیایی هانگژو شد. نیما و نوشاد عالمیان که قبل از این با تاریخ‌سازی مقابل ژاپن مدال برنز دوبل خود را قطعی کرده بودند، امیدوار بودند تا با شکست چین، تاریخ‌سازی خود را تکمیل کنند اما نشد که بشود.
نیما و نوشاد مقابل نفرات اول و دوم رنکینگ جهان 4-0 شکست خوردند و با همان برنز تاریخی به کار خود در این مسابقات پایان دادند. قبل از این هم تیم ملی تنیس روی میز با ترکیب برادران عالمیان و امیرحسین هدایی بعد از 65 سال موفق به کسب مدال تیمی در بازی‌های آسیایی شدند. پینگ پنگ بازان حالا برای اولین بار در تاریخ، با 2 مدال از بازی‌های آسیایی بازمی‌گردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی