صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

تجارت چمدانی از گمرک اینچه‌برون رونق می‌گیرد  
گنبد کاووس - استاندار گلستان گفت: مقدمات تردد مسافر و رونق تجارت چمدانی از گمرک اینچه‌برون گنبدکاووس در حال تکمیل است و تلاش می‌کنیم همزمان با سفر دوم رئیس‌جمهور به استان، این طرح آماده اجرا شود.
«علی‌محمد زنگانه» خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن این طرح، اقتصاد مرزنشینان را دچار تحول کرده و شرکت‌های تعاونی منطقه را رونق خواهد بخشید.
وی حل مشکل ویزای رانندگان، تسهیل در ایجاد و راه‌اندازی اتاق تجاری مشترک با ترکمنستان، عملیاتی شدن توسعه جاده‌ای از اینچه‌برون- جاده نفت- خوش‌ییلاق آزادشهر و ایجاد بازارچه مرزی حسن‌قلی گمیشان را از جمله مصوبات کارگروه توسعه صادرات استان برشمرد.
استاندار گلستان با بیان اینکه اجرای راه‌آهن اینچه‌برون - شاهرود در حال پیگیری است، گفت: در بررسی‌ها مشخص شده این طرح به دلیل شیب حداقلی و نداشتن تونل، دارای توجیه اقتصادی است اما معلوم نیست چرا با وجود اتمام مطالعات علمی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

شهر ساحلی خلیج‌فارس
در هرمزگان ساخته می‌شود
بندرعباس - با همکاری بخش خصوصی و حمایت‌های دولت، شهر مدرن و ساحلی «خلیج‌فارس» در سواحل هرمزگان ساخته می‌شود.
«مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه سکونتگاه‌های جدید ساحلی یکی از نیازهای اصلی کشور است، اظهار داشت: طرح اولیه شهر ساحلی خلیج فارس در مجاورت بندرعباس آماده شده و در تلاشیم آرزوی ملی داشتن شهر‌های ساحلی را به حقیقت تبدیل کرده و شهری مدرن تأسیس کنیم.
وی ادامه داد: شهر جدید خلیج فارس به‌عنوان یک شهر بین‌المللی با کارکرد جهانی در بندرعباس جانمایی شده است. بالغ بر ۲۰ هزار هکتار زمین برای ساخت این شهر به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری، سبک معماری کشور و همچنین معرفی تنگه هرمز اختصاص می‌یابد که ان‌شاءالله به‌عنوان پرچم افتخار نخبگان و جوانان ایرانی اجرا خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی