صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

صفر شدن جمعیت روستای ۳۰۰ نفری در آمار دولت روحانی

بندرعباس - «بیش از ۳۰۰ نفر از اهالی روستای علی‌آباد دریوار در شهرستان بشاگرد هرمزگان سال‌هاست در آمار صفر حساب می‌شوند و کسی آنها را جزو جمعیت ایران نمی‌داند.»
علی پورحسینی، رئیس شورای اسلامی روستای دریوار گفت: سال ۱۳۹۵ که آخرین سرشماری نفوس در سرتاسر ایران انجام شد، بخشدار وقت در دولت روحانی به دلایلی نامعلوم از اجرای طرح در روستا خودداری کرد و آمار مردم توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی آن دوران «صفر» ثبت شد.
وی ادامه داد: یک هفته پس از پایان سرشماری متوجه این اتفاق شدیم و پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم و از فرمانداری بشاگرد گرفته تا امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را در جریان قرار دادیم اما هیچکس حاضر به تصحیح و جبران این اشتباه و ثبت آمار جمعیت روستا نیست.
به گفته پورحسینی سال ۹۶ یک کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به روستا آمد و آن زمان تأیید کرد که روستا ۴۴ خانوار جمعیت دارد اما باز هم اشتباه اصلاح نشد تا اکنون که روستا ۵۵ خانوار با بیش از ۳۰۰ نفر جمعیت دارد.
رئیس شورای اسلامی روستای علی‌آباد دریوار اضافه کرد: حذف جمعیت این روستا از آمار کشور موجب شده طی بیش از هفت سال، حتی یک ریال اعتبار استانی و ملی برای آن در نظر گرفته نشود و چون جمعیت روستا صفر ثبت شده، حتی حق داشتن دهیار هم ندارد.
پورحسینی خاطرنشان کرد: این وضعیت موجب انباشته شدن مشکلات کوچک و بزرگ برای روستا شده که از جمله آنها می توان به عدم تخصیص بودجه برای بازسازی مدرسه تخریبی روستا با بیش از ۵۰ دانش‌آموزاشاره کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی