صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

افزایش 147 درصدی ترانزیت نفتی در بندر شهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۴۷ درصدی ترانزیت کالای نفتی در ۶ ماهه  نخست امسال در بندر شهید رجایی، گفت: طی این مدت ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۲۲۲ تن کالا از طریق این بندر نفتی تخلیه و بارگیری شده است. حسین عباس‌نژاد افزود: در این مدت همچنین ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۲۲۲ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در حوزه نظارت بندر نفتی خلیج‌فارس تخلیه و بارگیری شد. وی ادامه داد: از این میزان جابه‌جایی ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۴۴۴ تن مربوط به فرآورده‌های نفتی و ۳۹۰ هزار و ۷۷۸ تن نیز موادمعدنی صادراتی را شامل می‌شود. به گفته مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی؛ در این بازه زمانی همچنین ۱۴۹ هزار و ۱۱۹ تن فرآورده نفتی با رویه حمل و نقل ساحلی(کاپوتاژ) و ۱۷۰ هزار و ۸۷۹ تن نیز با رویه ترانزیت جابه‌جا شده است.

 
عرضه یکپارچه خودرو بزودی
با توجه به حواشی پیش آمده پیرامون حذف سامانه یکپارچه خودروها، تکذیب این موضوع توسط معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت به مسأله پیش آمده خاتمه داد.
سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی شورای رقابت، با تأکید بر اینکه هر تغییر در مورد نحوه عرضه خودروها منوط به تصمیم و تصویب شورای رقابت بوده، گفت: هرگونه تغییر در نحوه عرضه خودروها بایستی مصوبه شورای رقابت را داشته باشد، بنابراین بدون مصوبه شورای رقابت امکان تغییر در نحوه عرضه خودرو وجود ندارد و سامانه یکپارچه خودرو حذف نشده است. مدیر روابط شورای رقابت افزود: عرضه خودرو همچنان به شیوه قبلی است و سامانه یکپارچه عرضه خودرو به‌ کار خود ادامه می‌دهد.
وی با بیان اینکه تصمیم‌ها براین بود تا اوایل هفته گذشته، عرضه مرحله سوم خودروها از طریق سامانه یکپارچه صورت پذیرد، بیان داشت: احتمالاً طی چند روز آینده اطلاعیه مربوط به عرضه دور سوم خودرو در سامانه یکپارچه بارگذاری و منتشر خواهد شد و طی هفته‌های پیش‌رو مرحله سوم اجرایی می‌شود.

مزایده فروش املاک دولتی برای تأمین منابع نهضت ملی مسکن
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری مزایده فروش املاک و مستغلات این سازمان از طریق ادارات کل راه و شهرسازی در سراسر کشور به‌منظور استفاده بهینه از اموال و اراضی در اختیار دولت برای تأمین منابع طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.
ارسلان مالکی افزود: مزایده اموال و منابع سازمان ملی زمین و مسکن به صورت سراسری انجام می‌شود که اطلاعات کامل و تمامی مراحل برگزاری مزایده از دریافت اسناد و شرایط مزایده تا ارائه پیشنهاد شرکت‌کنندگان در مزایده و بازگشایی پاکت‌ها و ابلاغ برنده از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) انجام خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی