صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

روی خط هانگژو

بریمانلو مرد نقره‌ای کوراش
مجید وحید بریمانلو، ملی پوش وزن ۶۶ کیلوگرم،  با نایب قهرمانی، رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی را برای ایران، با مدال شروع کرد.   او بعد از شکست حریفان چین تایپه‌ای و ویتنامی‌، به  مرحله نیمه‌نهایی رسید و «خیراندیش» تاجیکستانی را هم  ۱۰ - صفر برد و فینالیست شد. او  در فینال زورش به  «شتوربابین آرتیوم» ازبک  نرسید و با  باخت ۵ - صفر مدال نقره را صاحب شد. بریمانلو بعد از نایب قهرمانی گفت:« هر کاری کردم نشد که برنده فینال باشم. امیدوارم مردم این نقره را از من قبول کنند ولی کم نگذاشتم و از این باخت ناراحتم. هر چند حریف ازبکستانی نتوانست مرا به راحتی شکست دهد ولی خیلی ناراحتم و شرمنده مردم شدم و از این پس به مسابقات آینده فکر می‌کنم.»


ایران به یک چهارم نهایی رسید
تیم ملی ایران با صدرنشینی به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال بازی‌های آسیایی هانگژو راه پیدا کرد.این تیم بعد از برد تیم‌های ملی امارت و عربستان در سومین مسابقات مرحله مقدماتی با ترکیب همیشگی خود متین آقاجانپور، نوید رضایی‌فر، ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی و میثم میرزایی به مصاف قزاقستان گربه سیاه خود رفت.در دقایق ابتدایی دو تیم به ارزیابی همدیگر پرداختند و دراین فاصله سجاد مشایخی و متین آقاجانپور هم موفق به گلزنی شدند و قزاق‌ها سه دقیقه نتوانستند حلقه ایران را باز کنند.ولی پس از کسب دو امتیاز حریف و دو فوله شدن نوید رضایی‌فر، سینا واحدی به میدان آمد تا زوج واحدی و مشایخی کار خودشان را بکنند و با پاس‌های طلایی به کاپیتان ارسلان او را صاحب امتیاز کنند و اختلاف را با نتیجه  11 2- بالا نگه دارند.البته هاکان دمیر به مدت 5 دقیقه ترکیب جوانش را به میدان فرستاد و در این زمان بود که چند پرتاب سه امتیازی خورد و نتیجه تایم اول 20 16- شد. پیترگریگوریان هم آسیب جزئی دید.شاگردان دمیر در تایم دوم هرچند پراشتباه ظاهر شدند ولی توانستند 15 9- و در نهایت 35 35- به رختکن بروند. در آغاز نیمه دوم باران سه امتیازی توسط بازیکنان دو تیم به روی حلقه‌های ایران و قزاقستان بارش گرفت و برای لحظاتی بازی سرعت زیادی داشت و ایران 65 - 44 تیم برتر میدان بود.در وقت پایانی هم ترکیب نیمکت به میدان آمد تا به بازیکنان اصلی استراحت داده شود و در این وقت بود که سینا واحدی توپ‌ربایی‌های زیادی انجام داد و با ضد حملات ایران را همچنان پیشتاز نگه داشت؛تا اینکه ایران 86 60- به برد رسید و به عنوان صدرنشین مستقیماً راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
 

اسکیتی‌ها، به خط پایان نرسیدند
تیم ملی اسکیت مردان ماده ۱۰ هزار متر بازی‌های آسیایی به خط پایان نرسیده، کنار رفت. امیر بهزادی و آزاد همتی دیروز با شروع رقابت‌های اسکیت سرعت در ماده 10 هزار متر اسکیت بازانی از کره جنوبی، هنگ‌کنگ، هند، تایلند و چین تایپه استارت زدند که حین رقابت، اسکیت بازان ایرانی به دلیل اینکه نتوانستند زمان مد نظر را ثبت کنند، قبل از اینکه به خط پایان برسند، کارشان تمام شد.


باخت قزاقستان مقابل ایران
تیم ملی شطرنج ایران در مرحله دوم رقابت‌های تیمی بازی‌های آسیایی قزاقستان را هم کنار زد. تیم ملی شطرنج مردان ایران در مرحله دوم رقابت‌های استاندارد بازی‌های آسیایی با ترکیب پرهام مقصودلو، بردیا دانشور، پویا ایدنی و سیدمحمد امین طباطبایی، بعداز شکست بنگلادش، دیروز هم قزاقستان را ۳ - یک برد. مسابقه تیمی شطرنج در9 دور برگزار می‌شود.
 

حذف بسکتبال سه نفره
بسکتبال سه نفره ایران با باخت مقابل مغولستان به مرحله نیمه نهایی نرسید. تیم ملی سه نفره ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های بسکتبال ۳×۳ بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، ظهر دیروز، بازی برده مقابل مغولستان را با باخت ۱۵ - ۱۶ عوض کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.


نوبت به کمانداران رسید
کمانداران ایران، بعدازآخرین تمرین، امروز در دور مقدماتی سیبل ها را برای مدال نشانه می گیرند.
ملی پوشان کماندار ریکرو مردان و کامپوند زنان طبق برنامه در دور مقدماتی بعدازظهر امروز با آسیایی‌ها  مسابقه می دهند. کمانداران ریکرو زنان و کامپوند مردان با هم رقابت می کنند. رقابت‌های مرحله یک هشتم میکس تیم کامپوند و ریکرو و دور یک هشتم‌تیمی کامپوند مردان و کامپوند زنان،مرحله یک هشتم تیمی ریکرو مردان و ریکرو زنان و بعد هم انفرادی  فردا برگزار می شود.کمانداران سه‌شنبه هم درمرحله یک چهارم نهایی ریکرو و کامپوند و تیمی با هم رقابت می کنند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی