صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

بوکس در هانگژو کمر راست نکرد

طلسم 9 ساله شکستنی نیست

گروه ورزشی/ پرونده بوکس ایران بدون مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو بسته شد. تیم ملی با 5 بوکسور پا به رینگ هانگژو گذاشت اما نتوانست طلسم 9 ساله مدال در بازی‌های آسیایی را بشکند. علی حبیبی‌نژاد، شاهین موسوی، توفان شریفی و دانیال شه بخش در روزهای قبل با رینگ بازی‌های آسیایی خداحافظی کردند، دیروز هم ایمان رمضانپور بوکسور سنگین وزن کشورمان در یک قدمی مدال برنز، حریف بوکسور هندی نشد تا بوکس در هانگژو نتواند سرش را بالا بگیرد. البته این نتایج با وضعی که بوکس این روزها دارد غیر قابل پیش‌بینی نبود، پناهندگی حسین ثوری، رئیس سابق فدراسیون به اسپانیا، ضربه مهلکی به کمر بوکس ایران وارد کرد، بلاتکلیفی چندماهه و طولانی شدن برگزاری انتخابات هم بی‌تأثیر نبود تا بوکس نتواند کمر راست کند. آخرین مدال بوکس ایران به 2 نقره علی مظاهری و جاسم دلاوری و برنز احسان روزبهانی برمی گردد، حالا سال‌ها از آن روزها می‌گذرد و بعد از ناکامی در جاکارتا، این‌بار نوبت رینگ هانگژو بود تا به ما دشت ندهد. بوکس ایران مدت‌هاست حال و روز خوبی ندارد، به نظر می‌رسد مسئولان هم این رشته را به حال خود واگذار کرده‌اند تا زخم کاری آن، روز به روز بیشتر از قبل عفونت کند. بوکسورهای ما در این مسابقات اصلاً در حد و اندازه‌های خود نبودند، اما این همه داستان نیست. حسین نهرودی سرمربی 80 ساله تیم ملی در حالی به همراه تیم ملی در این مسابقات حضور داشت که حتی در فاصله بین راندها، بسختی از پله‌ها بالا می‌آمد تا نکات لازم را زیر گوش بوکسورهایش زمزمه کند.در چنین شرایطی هدایت بوکسورها عملاً با همایون امیری بود که فدراسیون می‌توانست مربی باسابقه‌تری را به جای امیری یا در کنار امیری راهی هانگژو کند.
بازی‌های آسیایی حکم انتخابی المپیک پاریس را هم داشت، بوکسورهای ما در هانگژو که نتوانستند بلیت پاریس را رزرو کنند، حالا می‌ماند مسابقات جهانی که با این دست‌فرمان بعید است پای بوکس ایران به پاریس برسد. اکبر احدی سرمربی سابق تیم ملی بوکس درباره نتایج بوکسورها در رینگ هانگژو گفت:«بوکس در این یکی دوسال اخیر  چالش های بزرگی را پشت سرگذاشته است. متاسفانه پناهندگی ثوری فدراسیون را دچار حیرت و افسردگی کرد .  بعد از فرار رئیس سابق، روح الله حسینی 5-6 ماه سرپرست بود که عملاً قدرت مانور و انجام هیچ کاری را نداشت.الان هم تازه چندماهی است که بعد از برگزاری انتخابات،  رئیس شده است؛ این ها علاوه بر بی ثباتی، بی برنامگی و عدم مدیریت صحیح، بخشی از ناکامی بوکس هستند که باعث شده این رشته در آسیا عقب بیفتد.
آخرین مدال های ما به 9 سال پیش برمی گردد، متاسفانه این طلسم 9 ساله عدم مدال آوری در بازی های آسیایی، نشان دهنده سیر نزولی ماست.
جستجو
آرشیو تاریخی