صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ضربه دوم نوشاد و نیما به سامورایی‌ها

تاریخ سازی دو برادر تکمیل می شود؟

فائزه زمانی
خبرنگار

 برادران عالمیان، برادری را در حق تنیس روی میز ایران تمام کردند.
درهفتمین روز بازی‌های آسیایی، تنیس روی میز باز هم کاروان ایران را سورپرایز کرد تا بعد از برنز تاریخی مسابقات تیمی، این‌بار برنز دوبل خود را قطعی کند.
تیم ملی کشورمان با ترکیب برادران عالمیان و امیرحسین هدایی همین چندروز پیش مقابل ژاپن قدرتمند تیم سوم المپیک توکیو تاریخ‌سازی کرد تا برنزی طلایی را بعد از 65 سال دشت کند.  درحالی که فقط شش روز از این تاریخ‌سازی می‌گذرد، برادران عالمیان دست بردار نیستند تا جایی که باشکست -3صفر ژاپن چک دوم را محکم‌تر به سامورایی‌ها زدند و با صعود به نیمه نهایی، این بار برنز خود را در مسابقات دوبل بازی‌های آسیایی قطعی کردند.
انگار خدا در هانگژو جور دیگری دست روی سر تنیس روی میز ایران کشیده است تا جایی که ملی‌پوشان فقط به یک تاریخ‌سازی بسنده نکردند تا برای اولین بار در تاریخ بازی‌های آسیایی، تنیس روی میز ایران دو مدال تاریخی کسب کند.
البته که این پایان ماجرا نیست و مبارزه برادران عالمیان یک راند دیگر ادامه دارد، نیما و نوشاد این بار کار سخت‌تری در پیش دارند و برای رسیدن به فینال بازی‌های آسیایی باید چین غول مرحله آخر را هم ضربه کرده تا ضیافت تنیس روی میز را در هانگژو کامل کنند؛ هرچند با نظر بسیاری از کارشناسان این دو مدال هیچ ربطی به عملکرد فدراسیون ندارد و اگر به دست آمده دلیلش فقط و فقط توانایی خود ملی‌پوشان بوده است؛ اقدامات یکی دوسال اخیر فدراسیون هم گواه این ماجرا است.
امروز نوشاد دارنده رنکینگ 53 و نیما دارنده رنکینگ 207 جهان و همچنین دارنده رنکینگ 23 دوبل دنیا مقابل فن ژندونگ نفر اول و وانگ چوکین نفر دوم رنکینگ جهانی با رنکینگ دو دوبل جهان قرار خواهند گرفت؛ بازی‌ای که با توجه به میزبانی چینی‌ها سخت‌تر هم خواهد بود اما گویا برادران عالمیان هم قسم شده‌اند تا با شکست چین تاریخ‌سازی خود را تکمیل کرده و فینال بازی‌های آسیایی را بغل کنند؛ تاجایی که نوشاد برادر بزرگ‌تر بعد از بازی با ژاپن گفت: «واقعاً بازی سنگینی بود. ما به این فکر می‌کردیم که مدال خودمان را قطعی کنیم اما حالا دیگر به رنگ مدال فکر می‌کنیم. د‌وست داریم این مدال خوشرنگ‌تر باشد.»
نیما هم که از این برد بسیار هیجانی بود، حالا امیدوار است تا به کمک برادرش این بار چین را شکست دهند: «خدا را شکر می‌کنم که این بازی را بردیم. آنالیز دقیقی از تیم ژاپن داشتیم. آنقدر هیجان دارم که واقعاً نمی‌توانم حرف بزنم. فکر می‌کنم ما تا به حال هیچ مدالی در دوبل نداشتیم. تیم ژاپن، کره جنوبی را حذف کرده بود. باز هم خدا را شکر می‌کنیم.دم همه مردم ایران گرم که انرژی خیلی زیادی برای ما فرستادند. از همه آنها تشکر می‌کنیم. انرژی‌هایشان را دریافت کردیم. این انرژی‌ها باعث می‌شود با جنگندگی بیشتری بقیه مسابقات را انجام بدهیم. به نظرم طلسم ما شکسته است و خدا را شکر اتفاقات خوبی می‌افتد. حریف بعدی ما چین است. همیشه مقابل آنها خوب بازی کرده‌ایم و به امید خدا این بار شکست‌شان می‌دهیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی