صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

مازندران پیشرو مهار تورم در کشور شد

تورم صفر درصد مواد غذایی در مازندران

ایران زمین - استان مازندران با تورم صفر درصد در اقلام غذایی و خوراکی و 6/1 درصد در اقلام غیر‌خوراکی که پایین‌تر از میانگین کشوری ۲.۳ درصد است از استان‌های پیشرو کشور در مهار تورم شناخته شد.
فروردین‌ماه امسال، استاندار مازندران با تشریح مهم‌ترین برنامه‌های خود در سال 1402 وعده کاهش مستمر تورم در سال‌جاری را به مازندرانی‌ها داد.
سیدمحمود حسینی‌پور گفت: در سال گذشته نرخ تورم استان مازندران از ۵۸ به ۴۳ درصد کاهش یافت و برای سال‌جاری هم آماده تداوم کاهش تورم و رشد تولید هستیم.
وی افزود: مازندران بعد از ۱۰ سال رشد منفی اقتصادی در سال ۱۴۰۱ با تلاش تولیدکنندگان به رشد اقتصادی بیش از‌ 3 ‌درصد رسید و در حوزه گردشگری قدم‌های مؤثری برداشته شد.
روز گذشته معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران از تحقق برنامه‌های استانداری برای کاهش تورم خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، مازندران از جمله استان‌های پیشرو کشور در مهار تورم شناخته شد.
حسن خیریانپور افزود: در شهریور‌ماه سال‌جاری نرخ تورم اقلام غیرخوراکی در مازندران ۱.۶ درصد بوده در صورتی که میانگین آمار کشوری۲.۳ درصد اعلام شده است.
وی ادامه داد:‌ مازندران از حیث تورم اقلام غیرخوراکی دومین استان موفق کشور بوده است و پس از استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با بیان اینکه همچنین این استان در شهریورماه امسال در نرخ تورم اقلام خوراکی تورم صفر درصدی را پشت سر گذاشته است، گفت: این در حالی است که میانگین تورم کل کشور در این زمینه ۱.۵ درصد است.
به گفته خیریانپور، مازندران در زمینه کنترل نرخ تورم خوراکی‌ها توانسته است، اولین استان موفق کشور قلمداد شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی