صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

شهردار تهران خبرداد

یک هزار اتوبوس برقی وارد تهران می‌شود

شهردار تهران با بیان اینکه ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس از ۳۰۰۰ دستگاهی که قرارداد ساخت و تحویل آن منعقد شده، اتوبوس‌ برقی است، گفت: در ماه آینده ۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تزریق می‌شود و تا سال آینده این ۱۰۰۰ دستگاه ساخته و تحویل داده می‌شود.
به گزارش فارس، علیرضا زاکانی در حاشیه بهره‌برداری از طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: تاکنون ۶۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نوسازی شده است.
شهردار تهران با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ اتوبوس بازسازی شده است، گفت: تا پایان سال‌جاری ۱۰۰۰ دستگاه بازسازی می‌شود. همچنین برای ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس هم قرارداد بسته شده است.
زاکانی با بیان اینکه ۱۰۰۰ دستگاه از ۳۰۰۰ دستگاهی که قرارداد آن منعقد شده اتوبوس‌ برقی است، گفت: در ماه آینده ۵۰ دستگاه به ناوگان تزریق می‌شود و تا سال آینده این ۱۰۰۰ دستگاه ساخته و تحویل داده می‌شود.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: در ابتدای این دوره، ۱۸۷۶ دستگاه اتوبوس‌ تحویل مدیریت شهری شد. اما اکنون با اتوبوس‌های جدیدی که وارد ناوگان شده ۳۰۰۰ دستگاه فعال است.
به گفته زاکانی، اتوبوس‌های قبلی همگی استاندارد یورو ۵ را ندارند و بخش عمده آنها استانداردهای پایینی دارند؛ اما اتوبوس‌های جدیدی که وارد ناوگان شده است همگی از استانداردهای روز بهره‌مندند.
جستجو
آرشیو تاریخی