صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود - ۰۸ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود - ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

کمبودی در عرضه میوه‌های پاییز
وجود ندارد
رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به افزایش ۱.۵ برابری تولید نسبت به سال قبل، کمبودی در عرضه میوه‌های پاییز نداریم. مصطفی دارایی‌نژاد گفت: با توجه به افزایش ۱.۵ برابری تولید نسبت به سال قبل، نیاز است که مسئولان وزارت جهادکشاورزی و وزارت امور خارجه تدابیری برای صادرات اتخاذ کنند، در غیراین صورت با اعتراض کشاورزان روبه‌رو می‌شوند.
وی با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های پاییز نداریم، افزود: قیمت کنونی هر کیلو سیب درختی زرد در میدان مرکزی ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، سیب درختی قرمز ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، انار ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان و نارنگی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است.

خیز نفت برای صعود به ۱۰۰ دلار
قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تأثیر تقاضای قوی برای سوخت در تعطیلات چین، افزایش یافت و به سوی رشد هفتگی حدود دو درصدی، گام برمی دارد.
بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر که روز جمعه منقضی می‌شود، با پنج سنت افزایش، به ۹۵ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در دسامبر، با ۱۳ سنت افزایش، به ۹۳ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت امریکا نیز با ۱۶ سنت افزایش، به ۹۱ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در معاملات روز گذشته که معامله‌گران به سودگیری از افزایش قیمت‌ها پرداخته بودند، حدود یک درصد کاهش داشتند. بهبود داده‌های اقتصادکلان در چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است به همراه تقاضای قوی برای سوخت در این کشور که تعطیلات یک هفته‌ای «هفته طلایی» را از روز جمعه آغاز کرد، از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است. تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: افزایش سفرهای بین‌المللی در طول تعطیلات «هفته طلایی»، تقاضای چین برای نفت را تقویت کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی