مــرور

امروز ۱۰۵ دستگاه نو
وارد سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت می‌شود
امروز ۱۰۵ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس و ۴۲ واگن در قالب ۶ رام قطار مترو در خطوط ویژه روی زمین و خطوط ریلی زیرِزمین وارد چرخه خدمات‌رسانی به مردم تهران می‌شود.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و افزوده شدن سفرهای آموزشی به حجم سفرهای درون‌شهری در نیمه دوم سال، تقاضای سفر افزایش می‌یابد و رفتارهای ترافیکی نیز تغییر می‌کند. از این‌رو، تمام توان و ظرفیت خود را در حوزه حمل و نقل شهری برای تسهیل در تردد شهروندان و نظم‌بخشی به ترافیک شهر به کار گرفته‌ایم.
محسن هرمزی افزود: توجه به ناوگان اتوبوسرانی تهران و ضرورت تقویت این مُد کارآمد حمل و نقل برای کاهش ترافیک و آلودگی هوای ناشی از آن بویژه در نیمه دوم سال، اهمیت بالایی دارد. بنابراین با توجه به نگاه ویژه‌ای که مدیریت شهری به اصلاح کاستی‌ها و کمبودهای گذشته در این بخش دارد، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با انجام اقدامات سازنده، برای جبران عقب‌ماندگی‌های موجود اقدام کند.
وی با اعلام اینکه قراردادهای بی‌سابقه منعقد شده در حوزه حمل و نقل عمومی گواه همین دیدگاه است، در خصوص برنامه‌های این معاونت در حوزه تقویت و توسعه ناوگان اتوبوسرانی، تأکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۵۴۷ دستگاه اتوبوس بازسازی و نوسازی شده، راه‌اندازی و به خطوط اضافه شده‌اند و از صبح روز هشتم مهر (امروز) نیز ۷۷ اتوبوس نو، ۱۰ اتوبوس دوکابین بازسازی شده، ۲ متروباس که تست گرم آنها با موفقیت انجام شده و ۱۶ مینی‌بوس نو به چرخه خدمت‌رسانی اضافه می‌شود.

۱۳ قطار مترو اورهال می‌شود
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ هرمزی با اعلام اینکه اورهال و ارتقای قطارهای DC برای اولین بار در تاریخ فعالیت مترو پایتخت در دوره ششم مدیریت شهری تهران از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده است، درباره تجهیز و تقویت ناوگان ریلی پایتخت گفت: ۶ رام قطار، شامل ۵ قطار AC و یک قطار DC پلاس، اورهال شده‌است.
معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه با ورود ۶ رام قطار تاکنون اورهال ۱۲ رام قطار انجام شده و دومین قطار DC پلاس نیز وارد مدار بهره‌برداری می‌شود، خاطرنشان کرد: فرایند اورهال قطارها همچنان در حال انجام است و طبق برنامه زمانبندی، در صورت تأمین قطعات، تا خرداد سال آینده، ۱۳ رام قطار DC نیز باید اورهال شود و تحت عنوان DC پلاس مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع
وزارت آموزش و پرورش:
دانشجو معلمانی که در تدریس مشارکت کنند، امتیاز می‌گیرند
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، از اعطای امتیاز تشویقی به دانشجومعلمانی خبر داد که در تدریس مدارس مشارکت کنند.
‌به گزارش مهر، علی فرهادی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان که سال تحصیلی جاری در تدریس مدارس مشارکت کنند در سنوات آینده از گزینه‌های تشویقی از جمله اعطای امتیازاتی در انتخاب مدرسه مورد نظر در شهر_ منطقه خود و همچنین امتیازات مربوط به ارتقای رتبه برخوردار خواهند بود.
وی افزود: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در پذیرش دانشگاه فرهنگیان در ۸ سال گذشته و بازنشستگی قابل توجه در سال‌های اخیر، امسال به صورت موقتی با کمبود معلم در برخی نقاط کشور مواجه هستیم. امیدواریم با ساماندهی نیروی انسانی و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری و همچنین آزمون استخدام دبیری و هنرآموز، کمبود نیروی انسانی امسال که موقتی است، مرتفع شود.

جستجو
آرشیو تاریخی