مدیر عامل سازمان بیمه سلامت:

نقاط هزینه‌بر باید برای هدفمندی صرف بودجه شناسایی شود

اقلام دارویی در نسخه‌های ایرانی بیش از 2برابر میانگین جهانی است

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: میانگین بین‌المللی مصرف دارو در جهان زیر ۲ قلم و در ایران ۴.۳ قلم است.
به گزارش فارس، محمدمهدی ناصحی در چهاردهمین نشست مدیران انجمن‌ ام.اس، افزود: میانگین اقلام دارویی در هر نسخه ایرانی بالاست و گاه به ۱۰ قلم هم می‌رسد. همچنین تجویز آزمایشات تیروئیدی و ویتامین D در ایران بسیار بالاتر از متوسط جهانی است که باید با تحلیل اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک، این نقاط هزینه‌بر، شناسایی شده و بابت پوشش بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شود.
وی تأکید کرد: بیمه‌های تکمیلی بخشی از وظایف بیمه‌های پایه را انجام می‌دهند، چون بیمه پایه در کشور باید قوی‌تر شود.
ناصحی با اشاره به اینکه اعتبار صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج از ۵ هزار میلیارد در سال گذشته به ۷ هزار میلیارد تومان در سال‌جاری رسیده است، گفت: ۹۶ درصد هزینه بیماران‌ ام.اس مربوط به دارو است و در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تلاش کردیم سهم بیمار بابت هزینه دارو را پرداخت کنیم.
در تهران، اصفهان و فارس بیشترین هزینه برای بیماران‌ ام.اس از طریق این صندوق صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: ما نسبت به کشورهای منطقه تفاوت بالایی در پوشش جمعیت تحت حمایت بیمه داریم و این یک شاخص حائز اهمیت است. ما در اجرای نسخه الکترونیک پیشگام هستیم و بانک اطلاعات جامعی از خدمات گوناگون درمانی در کشور به دست آورده‌ایم.
وی افزود: شیوع‌ ام.اس از دوران شیرخوارگی تا بزرگسالی دیده می‌شود، بنابراین شناسایی این بیماری در کشور بسیار حائز اهمیت است. پزشک، پرستار توانبخشی، دولت و خیرین در کنار هم باید برای بیمار ام.اس تلاش کنند تا این بیماران درد و رنج کمتری داشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی