حوادث جهان

انفجار موبایل در هند
 انفجار یک گوشی هوشمند در شهر ناسیک هند منجر به سوختن 3 نفر و شکستن تمامی شیشه‌های خانه شد.
منابع آگاه می‌گویند در نزدیکی گوشی منفجر‌شده، یک اسپری خوش‌بوکننده‌ وجود داشته و همین موضوع عامل تشدید قدرت انفجار بوده است. دئودورانت به شدت قابل اشتعال است و انفجار گوشی در نزدیکی آن، باعث وقوع انفجاری بزرگ‌تر شد. شدت انفجار به حدی بود که شیشه ماشین‌های اطراف هم شکسته شد.بر اساس گفته مقامات محلی، سه نفر که دچار سوختگی شدید شدند، هم‌اکنون در بیمارستان تحت مداوا هستند. تحقیقات پلیس درباره انفجار غیرعادی آغاز شده و هنوز مشخص نیست که در این حادثه، چه موبایلی و چرا منفجر شده است.

دستگیری 14 متهم در حادثه آتش‌سوزی عراق
نیروهای امنیتی در عراق از دستگیری ۱۴ نفر در ارتباط با حادثه آتش‌سوزی در یک مراسم عروسی در این کشور خبر دادند.
 به گزارش اسپوتنیک، وزارت کشور عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۱۴ نفر از جمله صاحب تالار عروسی، ۱۰ کارگر و سه نفر را که در روشن کردن وسایل آتش بازی در این مراسم نقش داشتند، بازداشت کرده‌اند.
 در همین حال، رسانه‌ها می‌افزایند که افزایش قابل توجه قربانیان نیز به‌دلیل بسته بودن خروجی‌های اضطراری سالن عروسی در این مراسم رخ داده است. این آتش‌سوزی شامگاه سه‌شنبه در یک تالار پذیرایی منطقه «حمدانیه» در استان «نینوا» و در شرق شهر «موصل» حین برگزاری جشن عروسی رخ داد و بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تاکنون در این حادثه ۱۱۴ نفر جان خود را از دست داده و حدود ۲۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. با این حال در گزارش‌های اولیه شمار مصدومان حدود ۵۰۰ نفر اعلام شده بود. صالح الحسناوی وزیر بهداشت عراق و یاسین احمد عباس؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر عراق در پیام‌هایی جداگانه از ارسال پیام تسلیت و ابراز همدردی رئیس هلال‌احمر کشورمان در پی کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان عراقی در حادثه آتش‌سوزی مراسم عروسی و همچنین اعلام آمادگی ایران برای درمان مجروحان این حادثه قدردانی کردند.
 
حمله پسر نوجوان به پنج معلم و دانش‌آموز با چاقو
یک نوجوان اسپانیایی با چاقو سه معلم و ۲ دانش‌آموز را در مدرسه‌ای واقع در جنوب اسپانیا زخمی کرد.به گزارش ایندیپندنت، مادر یکی از دانش‌آموزان به شبکه تلویزیونی اسپانیا اظهار داشت: مهاجم ۲ چاقوی بزرگ را از کوله‌پشتی خود در داخل کلاس درس به دست گرفته و به دانش‌آموزان و معلمان حمله کرده و به آنها گفته است که آنها را خواهد کشت.پلیس اعلام کرد در پی این حادثه مدرسه متوسطه بی‌درنگ تخلیه شد و مهاجم که یک نوجوان ۱۴ ساله بوده، بازداشت شده است.
 
مسمومیت ۲۶۲ نفر
در یک جشن عروسی در کرکوک
 منابع رسانه‌ای عراق از مسمومیت ۲۶۲ نفر در یک جشن عروسی در شهر «حویجه» در استان «کرکوک» خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری شفق، فرماندهی پلیس استان کرکوک گزارش داد که اقدامات قانونی درباره حادثه مسمومیت غذایی در مراسم عروسی در حویجه انجام و کمیته‌ای در این باره تشکیل شد.پلیس کرکوک همچنین اعلام کرد که سه مظنون در این ارتباط بازداشت شده‌اند.در بیانیه فرماندهی پلیس کرکوک آمده است: با تلاش پرسنل بهداشتی و امنیتی، تمام افراد مسموم پس از بهبود وضعیت جسمانی‌شان از بیمارستان مرخص شدند.وی گفته بود که افراد مسموم برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند و دلیل مسمومیت آنها هم خوردن غذای فاسد بوده است.

سیل در یونان
باران‌های سیل‌آسا در منطقه «یونان مرکزی» در کشور یونان منجر به آبگرفتگی خیابان‌ها، منازل و مغازه‌ها شده است. به گزارش رویترز، این بارندگی‌های شدید که در شهر «ولس» موجب آبگرفتگی خیابان‌ها و منازل شده، تنها سه هفته پس از وقوع طوفان ویرانگر «دانیل» که جان ۱۶ نفر را گرفت، رخ داده است. گزارش‌ها حاکیست، بارندگی ناشی از این طوفان در عرض چند ساعت سطح آب رودخانه‌ها را بالا برده است.

جنایات عجیب پسر دانشجو در هلند
مقامات پلیس هلند اعلام کردند که یک دانشجوی هلندی با استفاده از اسلحه ۳ نفر از جمله یک استاد دانشگاه روتردام را به قتل رساند.
 به گزارش رویترز، این دانشجوی 32 ساله مسلح هلندی پنجشنبه در شهر روتردام، ابتدا به یک زن 39 ساله و دختر 14 ساله‌اش که در همسایگی وی زندگی می‌کردند تیراندازی کرد که هر دو کشته شدند و سپس خانه آنها را آتش زد وی سپس به کلاسی در بیمارستان دانشگاهی روتردام رفته و استاد 43 ساله این کلاس را نیز هدف قرار داد و آنجا را نیز به آتش کشید.
 بر اساس بیانیه پلیس، این دانشجو در نزدیکی بیمارستان دستگیر شد و هنوز انگیزه وی از اقدام به این جنایت‌ها مشخص نشده است.
 در همین ارتباط احمد ابوطالب شهردار روتردام، گفت: تیراندازی در دو نقطه مختلف شهر در حالی به وقوع پیوست که بسیاری از مردم شاهد آن بودند. شهر روتردام در وضعیت ملتهبی بسر می‌برد و من به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت می‌گویم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی