مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران:

روزانه 400 مأموریت در تهران انجام می شود

گروه حوادث/  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از انجام 400 مأموریت روزانه امدادگران در تهران خبر داد.
  قدرت‌الله محمدی، روز هفتم مهر به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی، ضمن گرامیداشت یاد شهدای آتش‌نشان به ایسنا گفت: برابر آمار روزانه بیش از ۳۰۰۰ نفر با سامانه ۱۲۵ در تهران تماس می‌گیرند که از این تعداد به طور میانگین در هر روز حدود ۴۰۰ مأموریت انجام می‌شود. علاوه بر آن آتش‌نشانی تهران در رویدادهای مهم کشوری و حتی خارجی نیز به عنوان نیروی کمکی حضور داشته یا آمادگی خود برای کمک را اعلام کرده است.
 محمدی در ادامه به برخی از مشکلات معیشتی و صنفی آتش‌نشانان نیز اشاره کرد و گفت:‌ یکی از مشکلاتی که سال‌ها مأموران آتش‌نشانی با آن مواجه بودند، موضوع مسکن بود که در این دوره آن را پیگیری کردیم و سرانجام چند روز پیش کلنگ احداث ۴۵۰۰ واحد مسکونی برای آتش‌نشانان را بر زمین زدیم که طبق برنامه‌ریزی‌ها این واحدها تا دوسال آینده تکمیل و تحویل داده می‌شود.
 وی درباره مسأله سخت و زیان آور شدن شغل آتش‌نشانی نیز اظهارکرد:‌ متأسفانه این موضوع در شهر تهران هنوز حل نشده و ما برای حل آن نیازمند ورود مجلس و تصویب قانون هستیم. رایزنی‌هایی را با برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام دادیم و مواردی نیز در کمیسیون‌های مجلس به تصویب رسیده که امیدواریم بزودی وارد صحن شده و مشکل چندین و چند ساله آتش‌نشانان تهران در حوزه مشاغل سخت و زیان‌آور را حل کنیم تا همکاران ما که تحت پوشش تأمین اجتماعی نیستند هم امکان بازنشستگی در 20 سال خدمت را پیدا کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی