صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

در هیچ استانی ممانعتی برای برگزاری کنسرت نداریم

با شروع فصل جدید کنسرت‌های موسیقی، اما و اگر‌هایی در عدم برگزاری کنسرت‌ها در برخی از استان‌ها شنیده می‌شود. اما با تأکید صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همه استان‌های کشور آماده برگزاری کنسرت هستند و هیچ ممانعتی وجود ندارد. محمد مهدی اسماعیلی روز گذشته در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت، در پاسخ به سؤالی پیرامون مواجه بودن با مشکلات و موانع در زمینه برگزاری کنسرت در برخی استان‌های مذهبی، گفت: خیر، ما با هماهنگی‌های کامل میان مجموعه‌های مختلف در حال انجام امور و پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی هستیم و در همه استان‌ها فعالیت‌های فرهنگی در حال انجام است.

آمادگی جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه روابط فرهنگی با قطر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در دوازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در قطر شرکت کرده بود، در دیدار با شیخ عبدالرحمن بن حمد آل ثانی وزیر فرهنگ قطر ضمن اشاره به روابط عمیق ایران و قطر، به میزبانی خوب رویدادهای بین‌المللی از جمله جام جهانی ۲۰۲۲ توسط قطر اشاره کرد و موفقیت این رویداد را موفقیت جهان اسلام دانست.
اسماعیلی افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه روابط با قطر در همه زمینه‌ها بخصوص در حوزه فرهنگی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار به برگزاری اولین دوره جایزه جهانی ادبیات فلسطین و در پیش بودن دوره دوم آن اشاره کرد و گفت: این جایزه فرصتی است برای نشان دادن همگرایی فرهنگی جهان اسلام در حمایت از موضوع فلسطین، موضوعی که مورد تأکید وزیر فرهنگ قطر نیز قرار گرفت و آمادگی کشورش را برای حضور در این رویداد جهانی اعلام کرد.

ایران آماده میزبانی از هفته فرهنگ ازبکستان است
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با آزاد بیک نظربیک اف وزیر فرهنگ ازبکستان ضمن تأکید بر توسعه همکاری‌های فرهنگی دوجانبه از آمادگی ایران برای میزبانی هفته فرهنگ این کشور خبر داد.
محمد مهدی اسماعیلی در این دیدار که در حاشیه اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در قطر انجام شد، بر روابط و مشترکات عمیق دو کشور بر توسعه همکاری فرهنگی بین ایران و ازبکستان تأکید کرد.
او با اشاره به برگزاری هفته فیلم ایرانی در روزهای آینده در ازبکستان، آن را نشان‌دهنده روابط خوب دو کشور در حوزه فرهنگی دانست.اسماعیلی افزود: ما با خواهران و برادران ازبکستانی احساس می‌کنیم یک ملت هستیم.
وزیر فرهنگ ازبکستان نیز در این دیدار بر مشترکات فرهنگی و تمدنی دو کشور تأکید کرد و از علاقه کشورش برای توسعه روابط فرهنگی در همه سطوح خبر داد.آزاد بیک نظربیک اف همچنین خواستار استفاده از تجارب وکمک ایران در حوزه احیای اسناد تاریخی ازبکستان شد.

 

بــــرش

عرصه رسانه نیازمند آفرینش زنانه در روایتگری حقیقت است
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی «رسانه خورشید» گفت: این جشنواره تلاشی برای تداوم‌بخشی راه شهیده «شیرین ابوعاقله» و دیگر بانوان آزاداندیش دنیا برای ایجاد گسست در انحصار رسانه‌ای غرب است.معرفی چهره اصیل زنان کشورمان با برگزاری رویداد رسانه‌ای «خورشید» تأثیرگذارتر و دست‎یافتنی‌تر خواهد بود و عرصه رسانه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آفرینش زنانه برای روایتگری حقیقت است. بر اساس آمارهای موجود هم‌اکنون ۲ هزار نفر از مدیران رسانه‌ای کشور زنان هستند و بیش از ۴۰ درصد از خبرنگاران کشور را زنان تشکیل می‌دهند و بر همین اساس، لازم بود چنین جامعه بزرگ و پویایی در یک رویداد ویژه بین‌المللی، قدرت رسانه‌ای خود را در برابر امپریالیسم رسانه‌ای غرب نشان دهند.این جشنواره در کنار جایزه ملی «مریم کاظم‌زاده» می تواند با کنشگری مؤثر رسانه‌ای ضمن روایتگری حقیقت و مقاومت در برابر انحصار رسانه‌ای، فرصتی را برای نمایش اتحاد، قدرت و تأثیر رسانه‌ای زنان این سرزمین فراهم آورد.

جستجو
آرشیو تاریخی