صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

فناورانه

دلیل اختلال چندباره اینترنت
اعلام شد
دلیل اختلال در اینترنت کشور از سوی مسئولان وزارت ارتباطات برای چندمین‌بار و طی چند هفته اخیر، توسعه در هسته شبکه کشور و نصب تجهیزات ارتباطی جدید اعلام شد.
به گزارش مهر، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: توسعه شبکه ارتباطی کشور و ارتقا و بهینه‌سازی در حال انجام است. حجم توسعه شبکه زیاد و زمانبر است. محمد جعفر‌پور با بیان اینکه این فرایند با اپراتورها هماهنگ می‌شود و جزئیات بیشتر در زمینه به‌روز‌رسانی اعلام خواهد شد، گفت: تقریباً در کل کشور در حال افزایش ظرفیت هستیم و چون فقط در زمان مشخصی می‌توانیم کار کنیم، زمان زیادی می‌گیرد. محمداحسان خرامید، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص اعلام اختلال در اینترنت ایران برای بار سوم در یک‌ماه اخیر که توسط نت‌بلاکس منتشر شده است، گفت: قبلاً هم گفته شد که در طول پاییز، به دلیل توسعه در هسته شبکه کشور و برای نصب تجهیزات جدید، ممکن است در ساعت‌های نخستین بامداد، برخی لینک‌های ارتباطی شرکت زیرساخت به مدت محدود قطع شوند که عمدتاً کاربران اثر آن را احساس نمی‌کنند اما در سامانه‌های نظارتی لاگ می‌شود.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
با بسته‌های حمایتی
مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان در تهران، اظهار داشت: فردا (ششم‌مهر) این رویداد با حضور ١۵٠ شرکت و رونمایی از بسته اعتبارات و مشوق‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، علی بابایی اظهار داشت: از 8هزار و ۹۹۵ شرکت دانش‌بنیان موجود در کشور، کمتر از ۷۰ مورد آن را شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی خصوصی و دارای بیش از ۱۰۰ نیرو تشکیل می‌دهد که معادل کمتر از یک‌درصد از کل شرکت‌های دانش‌بنیان است. تعرفه واردات محصولات مشابه، تأمین مالی متوسط مقیاس، تخصیص ارز به مواد اولیه و ماشین‌آلات، خرید شرکت‌های دولتی و نیمه‌دولتی و پروانه بهره‌برداری شرکت‌های دانش‌بنیان، از محورهای اصلی در رشد این شرکت‌هاست. وی با اشاره به تبدیل شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک‌مقیاس به بزرگ‌مقیاس، گفت: نهادهای مختلف در این زمینه باید فعال باشند و از شرکت‌ها حمایت کنند. وزارت صمت از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در عرصه آب، حمل و نقل و انرژی ورود کنند، به‌صورت ویژه حمایت می‌کند و از ٢ صندوق متعلق به این وزارتخانه استفاده می‌شود.

همکاری مشترک ایران و اندونزی
در فناوری پیشرفته دارویی
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت صمت پس از بازدید هیأتی از مسئولان حوزه بهداشت و درمان اندونزی از خانه نوآوری و فناوری ایران، از همکاری ایران و اندونزی در بخش فناوری جدید و پیشرفته در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد. به گزارش ایرنا، عبدالناصر آزادبخت گفت: حدود ۱۵۰۰ واحد و کارخانه فعال در حوزه تجهیزات پزشکی در ایران فعال هستند که ۳۷۲ کارخانه محصولات‌ های‌تک تولید می‌کنند. در حوزه صادرات با کشورهایی همچون روسیه، انگلیس، اتریش و کشورهای آفریقایی تعاملاتی داریم و دستگاه ونتیلاتور، مانیتور علائم حیاتی و دستکش‌های با گرید حساسیت بالا در حوزه آزمایشگاهی را صادر می‌کنیم. پیش از این هم صادراتی به کشور اندونزی اعم از استندهای قلبی و آنژیوگرافی، نخ بخیه و... داشته‌ایم. روی هیماوان، مدیرکل بخش دارو و تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اندونزی هم گفت: هدف ما رشد در صنایع‌ های‌تک است و امتیازی که برای همکاری بین‌المللی برای طرف مقابل قائل هستیم، کوتاه کردن فرایند ثبت محصول است که روند عادی آن، پروژه‌ای زمانبر است. وی همچنین ظرفیت همزمان ایران و اندونزی در بخش داروهای گیاهی را فرصتی برای تبادلات میان دو کشور دانست.

جستجو
آرشیو تاریخی