محاوره صوتی چت «جی پی تی» با کاربران

چت جی پی تی متعلق به شرکت «اوپن ای آی»، آپدیت جدید و مهمی دریافت می کند تا بتواند محاوره صوتی با کاربران داشته باشد و به یک دستیار هوش مصنوعی محبوب‌تر نزدیک شود. به گزارش مهر، «اوپن ای آی» در یک پست وبلاگی اعلام کرد قابلیت صوتی چت بات می‌تواند درها را برای بسیاری از کاربردهای دسترسی محور و خلاقانه فراهم کند.سرویس‌های هوش مصنوعی مشابه مانند سیری، دستیار صوتی گوگل و آمازون با دستگاه‌هایی که روی آنها فعال هستند یکپارچه می‌شوند و بیشتر اوقات برای تنظیم زنگ هشدار و یادآور قابل تنظیم هستند. این سرویس‌ها اطلاعات را از اینترنت برای کاربرانشان استخراج می‌کنند. چت جی پی تی از زمان عرضه در سال گذشته، توسط بسیاری از شرکت‌ها برای طیف وسیعی از فعالیت‌ها از خلاصه‌سازی اسناد گرفته تا نوشتن کد رایانه‌ای به کار رفته است. به این ترتیب رقابتی میان شرکت‌های فناوری بزرگ برای عرضه سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی مولدشان شکل گرفته است. به گفته «اوپن ای آی»، تهیه‌کنندگان پادکست در اسپاتیفای از این فناوری برای ترجمه محتوای مورد نظرشان به زبان‌های مختلف استفاده می‌کنند. کاربران با کمک پشتیبانی تصاویر می‌توانند عکس‌هایی از اشیای اطرافشان ثبت کنند و به عنوان مثال از چت بات بپرسند چرا کباب‌پزشان روشن نمی‌شود، محتوای یخچال را بررسی، یک برنامه غذایی تهیه کند یا نموداری پیچیده برای داده‌های مرتبط با کار برایشان فراهم کند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت
 - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۵ مهر ۱۴۰۲