صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

تأیید خاطره حدادیان درباره استاد شفیعی کدکنی
صفحه منسوب به استاد شفیعی کدکنی در شبکه اجتماعی ضمن تأیید صحت خاطره‌ای که سعید حدادیان درباره گریه استاد در ایام محرم از یکی از کلاس‌های ایشان مطرح کرده بود، نوشت: «بعد از بررسی پیام چند نفر از دانشجویان حاضر در آن جلسه سال‌های دور (۲۹ آبان ۱۳۸۰) اعتراف می‌کنیم آنچه از سخن آقای سعید حدادیان از کلاس درس استاد شفیعی کدکنی بیان شده است «جعل» نیست و عنوان‌دادنِ «خاطره جعلی» از سوی ما اشتباه بوده است. در پیشگاه مخاطبان از ایشان بخشش و‌ پوزش می‌‌خواهیم.»


کاش حرف رهبری زمین نماند
کمیل نقی‌پور، فعال رسانه‌ای درباره مسکوت گذاشتن دستور رهبری در توئیترش نوشت: «سه ماه از دستور ضد فساد رهبر انقلاب درباره لزوم تصویب قانون بی‌اعتبار شدن قولنامه‌ها میگذره. علی‌رغم این دستور، هیأت نظارت مجمع تشخیص تأیید این قانون را متوقف کرده، برخی نهادها هم فشارهای خودشون رو زیاد کردن تا این اتفاق نیفته. اوضاع عجیبی شده، ان‌شاءالله این حرف رهبری زمین نمونه.»


نژادپرستی، نماد حقارت بشر
محمد رستم‌پور، مدیر کل پژوهش ایرنا در استوری اینستاگرامش ضمن بازنشر ویدیویی از مراسم اهدای مدال یک مسابقه ورزشی دختران خردسال در ایرلند نوشت: «این ویدیوی آزاردهنده، کثافتی به نام نژادپرستی را آشکار می‌کند. شش ماه پیش در یک رویداد ورزشی به همه برگزیدگان مدال اعطا می‌شود غیر از دانش‌آموز سیاه‌پوست. بعد از اعتراض یک قهرمان المپیک سیاه‌پوست و شکایت والدین دانش‌آموز و اعتراض‌های پرشمار، فدراسیون ژیمناستیک ایرلند به یک عذرخواهی عمومی بسنده کرده است. به چشمان نگران دانش‌آموز سیاه‌پوست نگاه کنید. بشریت چقدر حقیر است!»


تجلیل از مداحان، سرداران جبهه فرهنگی
حسین ابراهیمی، طلبه و فعال فرهنگی در توئیترش نوشت: «مداحان رو در این روزگار وانفسا، سرداران جبهه فرهنگی می‌دونم، در این بین برخی از اونها جاافتاده‌تر، قدیمی‌تر و خاطره‌سازترند؛ تجلیل از آقای حاج محمدرضا طاهری اتفاق خوبی بود که این روزها افتاد، به امید روزی که جامعه مذهبی ما بتواند بیش از پیش در جهت رضایت حضرت ولی‌عصر (عج) حرکت نماید.»
 

ملاصالح قاری، صبر ایوب را برای ما ملموس کرد
حبیب احمدزاده، در کانالش نوشت: «هفته دفاع مقدس بهانه‌ای است تا از دوست گرانقدرم ملاصالح یاد کنم، پس امروز به او زنگ زده تا صدایش را بشنوم، گفت که دیگر پیر شده و جز دم غروب برای رفتن به مسجد محل و نماز خواندن، توانایی حرکتی سابق را ندارد. برایش آرزوی سلامت دارم. همیشه به شوخی به دوستان می‌گویم که اگر قرآن الان و در عصر حاضر نازل می‌شد، چه بسا برای الگوی صبر پروردگار عالمیان در کتاب مقدس قرآن تجدیدنظر کرده و به جای پیامبرعظیم‌الشأنش ایوب، داستان عجیب و یوسف‌وار ملاصالح قاری را به عنوان اسوه صبر و تحمل قابل لمس‌تر برای مردمان جهان تعریف می‌کرد.»


علاقه عجیب بعضی‌ها به درگیری ایران با همسایگانش
سیدهانی هاشمی، کارشناس ارشد روابط بین‌الملل در توئیترش نوشت: «یادتون میاد یک عده سال گذشته تمام تلاش‌شون رو می‌کردن تا ایران با جمهوری آذربایجان وارد درگیری نظامی بشه؟! حالا همونا دارن تلاش می‌کنن بین افغانستان و ایران تقابل نظامی ایجاد کنن! بهانه چیه؟ مهاجرت و ... این همه علاقه به درگیری ایران با همسایگان به بهانه‌های مختلف از کجا نشأت می‌گیره؟!!»
 

افزایش بهره‌وری در پرورش ماهی
 با استفاده از فناوری نانو
محمد اکبرزاده، روزنامه‌نگار با انتشار چند عکس در توئیترش نوشت: «آقای وهابلی ۳۵ سال تجربه پرورش ماهی در ارومیه دارد و آقای سهرابی سابقه ۲۰ ساله در الشتر لرستان. چند ماه است که از فناوری ایرانی نانو حباب در مزارع‌شان استفاده کرده و حالا از تأثیرات خیره‌کننده این فناوری می‌گویند: بیش از دو برابر شدن تولید، بهبود چشمگیر کیفیت ماهی، کاهش محسوس مصرف برق.»

جستجو
آرشیو تاریخی