کاهش دو ساعت ونیم زمان سفر با افتتاح آزاد راه اصفهان - شیراز

طولانی‌ترین مسیر آزاد راهی کشور آماده بهره‌برداری شد

 ایران زمین- بعد از پیچ و خم‌های فراوان سرانجام قرار است آزادراه اصفهان - شیراز به عنوان طولانی‌ترین مسیر آزادراهی کشور20 مهرماه با حضور رئیس جمهوری افتتاح شود تا علاوه بر تحول در حمل‌و نقل جاده‌ای جنوب کشور مسیر بین این 2 استان135 کیلومتر کمتر شده و مسافران 2.5 ساعت زوتر به مقصد خود برسند.
آنطور که مسئولان این حوزه اعلام کرده‌اند این ابرپروژه که سال‌ها به علت تزریق نشدن اعتبارات کافی معطل مانده بود پس از تأمین اعتبار از سوی دولت سیزدهم آماده افتتاح شده تا حوزه حمل‌و‌نقلی در جنوب کشور بویژه استان‌های هرمزگان و بوشهر را متحول کند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد با افتتاح این آزادراه با کاهش مسیر بین استان‌های جنوبی سالانه ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت معادل مصرف حداقل یک روز کل کشور صرفه‌جویی خواهد شد.
تکمیل شبکه آزادراهی کشور
«خیراله خادمی»، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور هفته گذشته در حاشیه بازدید از این آزادراه اظهارداشت: پیش‌بینی ما این است که آزادراه شیراز ـ اصفهان نسبت به محور فعلی شیراز ـ اصفهان کاهش شدید تصادفات جاده‌ای را خواهد داشت و رانندگان می‌توانند با ایمنی کامل در این مسیر تردد کنند.
وی ادامه داد: هم اینک تمام مبلمان جاده‌ای نصب و خط کشی‌های مسیر انجام شده و استان فارس و بویژه شهر شیراز برای مهم‌ترین اتفاق حمل و نقلی خود یعنی بهره‌برداری از طولانی‌ترین آزادراه کشور آماده هستند.
 خادمی، ارزش ریالی پروژه آزادراه شیراز – اصفهان را افزون بر 250 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این محور با توجه به اینکه ادامه شبکه آزادراهی میانه کشور است یک مسیر میانبر بین فارس و اصفهان محسوب شده و نسبت به محور فعلی 2 ساعت کوتاه‌تر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین برآورد ما این است که این کاهش طول مسیر و زمان سفر، سالانه افزون بر 100 میلیون لیتر بنزین - معادل حداقل یک روز مصرف بنزین کل کشور- را کاهش می‌دهد.
خادمی افزود: این آزادراه علاوه بر سرویس دهی به استان‌های فارس و اصفهان، 2 شهر تاریخی و گردشگری کشور یعنی شیراز و اصفهان را نیز به هم متصل خواهد کرد و برای کل منطقه جنوب یعنی استان‌های هرمزگان و بوشهر نیز می‌تواند فواید بسیاری داشته باشد. همچنین از سوی دیگر این آزادراه در ادامه به استان بوشهر متصل خواهد شد تا به این ترتیب شبکه آزادراهی که از تهران به اصفهان و شیراز می‌رسد در ادامه به استان بوشهر و دریا متصل شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی