حوادث جهان

محاکمه دوباره پرستار انگلیسی قاتل
«لوسی لتبی» پرستار انگلیسی که به جرم قتل هفت نوزاد به حبس ابد محکوم شده است، بار دیگر به اتهام تلاش برای قتل یک نوزاد دختر محاکمه خواهد شد.
به گزارش یورونیوز، این پرستار ۳۳ ساله ماه گذشته به خاطر قتل هفت نوزاد و تلاش برای قتل 6 نوزاد دیگر مجرم شناخته شد.
دادستانی منچستر روز دوشنبه به دادگاه اطلاع داد که لوسی لتبی را بار دیگر بابت یکی از این اتهام‌ها که هیأت منصفه در مورد آنها به نتیجه نرسید، تحت تعقیب قضایی قرار خواهد داد.
اتهامی که دادستانی برای آن تصمیم به تعقیب مجدد لوسی لتبی گرفته است، به تلاش برای قتل یک نوزاد دختر در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد.
یورونیوز در گزارش خود آورده است: محاکمه مجدد لوسی لتبی به دلیل تعداد زیاد پرونده‌های قضایی به روز ۱۰ ژوئن سال ۲۰۲۴ موکول شده است. انتظار می‌رود محاکمه مجدد او بین دو تا سه هفته طول بکشد.
لوسی لتبی ماه گذشته به چند بار حبس ابد محکوم شد. محکومیت او در تاریخ قضایی انگلیس کم‌سابقه محسوب می‌شود. او چهارمین زنی است که در انگلیس به چند بار حبس ابد محکوم شده است.
این پرستار انگلیسی به طور رسمی درخواست تجدیدنظر در محکومیت خود را ارائه کرده اما هنوز زمان رسیدگی به پرونده او در دادگاه تجدیدنظر مشخص نشده است.
او که در بخش نوزادان بیمارستان شاغل بود، عامدانه به نوزادان هوا تزریق می‌کرد، به زور شیر به آنها می‌خوراند و دو نوزاد را هم با تزریق انسولین مسموم کرد.
 
12 سال حبس برای رپر فرانسوی
خواننده معروف فرانسوی به جرم قتل یک جوان 23 ساله راهی زندان شد. این خواننده رپ فرانسوی به نام هنری MHD و اسم واقعی سیلا، به جرم قتل مجرم شناخته و مطابق حکم دادگاه به 12 سال زندان محکوم شد.
پنج نفر از همدستان او نیز به دلیل نقش خود در این جنایت -که گفته می‌شود تسویه‌حساب بین باندهای رقیب بود- از 10 تا 18 سال زندان محکوم و سه نفر دیگر تبرئه شدند.
در جولای 2018، لویک ک 23 ساله به عمد توسط یک مرسدس بنز در پاریس سرنگون شد و سپس مورد حمله قرار گرفت و جان باخت.
 
مرگ «بی‌رحم‌ترین مرد ایتالیا» در زندان
«ماتئو مسینا دنارو»، «آخرین پدرخوانده» مافیای سیسیل، روز دوشنبه در سن ۶۱ سالگی پس از یک دوره طولانی بیماری فوت شد.
به گزارش یورونیوز، او که برخی از خونین‌ترین جنایات ایتالیا را در دهه ۹۰ میلادی برنامه‌ریزی کرده، پیش از بازداشتش در ژانویه سال ‌جاری (۲۰۲۳)، ۳۰ سال تحت تعقیب بود. شهرت امروز مافیای سیسیل به دلیل خشونت و قساوت او است.
افسانه‌های بسیاری حول شخصیت او وجود دارد و گفته می‌شود او با گفتن این جمله که «با آدم‌هایی که کشتم به تنهایی یک قبرستان را پر می‌کنم»، به خود می‌بالید.مسینا دنارو که به دلیل فعالیت‌هایش برای مافیای سیسیل (کوزا نوسترا) از جمله قتل «جووانی فالکونه» قاضی ایتالیایی ضد مافیا در سال ۱۹۹۲ و بمب‌گذاری‌های مرگبار در رم، فلورانس و میلان به 6‌ بار حبس ابد محکوم شده بود، متحد «سالواتوره رینا» مشهور به «توتو»، پدرخوانده خانواده «کورلئونسی» مافیای سیسیل بود. این خانواده الهام‌بخش فیلم پدرخوانده فرانسیس فورد کاپولا است.او پس از آغاز سرکوب گسترده مافیا توسط دولت ایتالیا در سال ۱۹۹۳ که به کاهش شدید قدرت کوزا نوسترا انجامید، متواری بود.پلیس در نهایت وی را پس از مراجعه به یک کلینیک درمان سرطان در پالرمو دستگیر کرد.او در این سال‌ها از راه‌های مختلفی همچون قاچاق مواد مخدر و قمار کسب درآمد می‌کرد.
 
نیم ساعت دلهره مسافران ترن هوایی
بازدیدکنندگان در یک پارک تفریحی در کانادا روی یک ترن هوایی بیشتر از نیم ساعت وارونه رها شدند. در انتاریو، جویندگان هیجان ۳۰ دقیقه وحشتناک را تجربه کردند. این وسیله وقتی در بالاترین ارتفاع خود قرار داشت، ناگهان در حالت وارونه متوقف شد.

ثبت رکورد گینس برای پسر هندی
یک نوجوان هندی که در طول زندگی خود هرگز موهایش را کوتاه نکرده بود، با اندازه‌گیری موهایش به طول حدود یک و نیم متر، رکورد جهانی گینس را به نام خود ثبت کرد. سیداکدیپ سینگ چاهال، نوجوان ۱۵ ساله، رکورد بلندترین طول مو در میان مردان را از آن خود کرد. طول موهای او که هرگز کوتاه نشده‌اند، یک متر و ۴۵ سانتی‌متر است. به باور چاهال، موهای او فقط یک دستاورد شخصی نیست، بلکه نمادی از دین و آیین اوست. او تأکید کرد: «من قصد دارم موهایم را تا روز مرگ بلند نگه دارم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی