زلزله 2 ریشتری علت صدای مهیب و لرزش خرم‌آباد بود

گروه حوادث/   رئیس پایگاه اطلاعاتی مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران علت لرزش زمین در خرم‌آباد را زلزله 2 ریشتری اعلام کرد.
«ایرج روحی» رئیس پایگاه اطلاعاتی مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اظهار داشت: دلیل لرزش زمین در شامگاه دوشنبه خرم‌آباد وقوع زلزله‌ای به بزرگی 2 ریشتر بوده است. این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۳.۴۶۲ و طول جغرافیایی ۴۸.۵۰۶ و عمق کم و در 8 کیلومتری رخ داد و از آنجا ‌که عمق این زمین‌لرزه کم بوده، مردم این منطقه آن را احساس کردند.
وی افزود: زمین‌لرزه‌هایی به بزرگی بیش از ۲.۵ ریشتر در سایت مؤسسه به نمایش گذاشته می‌شود و از آنجا که بزرگی این زلزله دو ریشتر بود، در این سایت درج نشده است.
وی با تأکید بر اینکه ما در کشور تجربه‌های مشابه را داشته‌ایم که مردم زلزله‌هایی با بزرگی کم را احساس کرده‌اند، اضافه کرد: نباید زلزله‌های کوچک را احساس کرد، اما چون عمق زمین‌لرزه خرم‌آباد کم بوده و در زیر شهر رخ ‌داده است، مردم آن را احساس کرده‌اند.
 ساعت ۲۲ دوشنبه (سوم مهرماه) صدای مهیبی در بخش‌هایی از شهر خرم‌آباد مرکز استان لرستان شنیده و لرزش زمین نیز احساس شد، به‌طوری که لحظات اولیه وقوع این رخداد، گفته شد که در خرم‌آباد زلزله رخ داده است، اما ساعتی بعد پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اعلام کرد: «وقوع زلزله در خرم‌آباد صحت ندارد ولی تاکنون منشأ صدای مهیب نیز پیدا نشده و هیچ انفجار و خسارتی نیز گزارش نشده است.»
جستجو
آرشیو تاریخی