صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

داستان جذاب پهپادهای ایران در مستند «پرچمدار»
علی نادری، مدیرعامل ایرنا نوشته: «نزدیک به دو سال تلاش تیم رسانه‌ای آشنا به هوافضا، مستندی بوده است با انبوهی از تصاویر آرشیوی، ناگفته‌ها و رازهای محرمانه قدرت پهپادی کشور. اینکه چطور صنعت پهپادی گام به گام رشد کرده تا حالا یکی از مؤلفه‌های قدرت ایران باشد داستان جالبی دارد که مستند «پرچمدار» روایتگر آن خواهد بود.»


خبر خوب برای کتاب‌دوستان نابینا
مهدی زرافشان، مدیر روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نوشته: «در آخرین روزهای تابستان بخش ویژه نابینایان کتابخانه عمومی اقبال لاهوری قرچک به عنوان اولین بخش مستقل در کتابخانه‌های جنوب شرقی استان به بهره‌برداری رسید تا به ۳۲۳ هموطن نابینا و کم‌بینای این شهرستان خدمات رایگان ارائه دهد. این هفتمین بخش نابینایان در کتابخانه‌های استان است.»


تبدیل یک پژوهشگر نامدار به سوژه باب طبع عوام اینستاگرامی
لیلا حسین‌نیا، شاعر نوشته: «آسیبی که صفحه اینستاگرامی شفیعی کدکنی به وجه علمی و ادبی او زد، هیتلر به لهستان نزد! تبدیل یک پژوهشگر نامدار به یک سوژه دکوراتیو و باب طبع عوام اینستاگرامی کار هرکسی نبود! واقعاً ادمین هنرمندی دارد این صفحه.» نوشته حسین‌نیا در واکنش به مطلبی است که صفحه منتسب به استاد شفیعی کدکنی به تازگی منتشر کرده و خاطره سعید حدادیان از حضورش در یکی از کلاس‌های این چهره ادبی را کذب خوانده بود.


یادی از عروسک‌گردان مشهور خارجی
ایرج طهماسب، مجری و کارگردان با انتشار تصویری از «جیم هنسن»، یاد این کارگردان، تهیه‌کننده و عروسک‌گردان سرشناس را در زادروز وی  گرامی داشته و نوشته: «باید تشکر کرد از جیم هنسن که جهان را با عروسک‌های (ماپت) آشنا کرد و حیف که زود از بین ما رفت و عروسک‌هایش را تنها گذاشت.» هنسن، خالق شخصیت‌های مجموعه خیابان سسامی و ماپت‌شو بوده و از عروسک‌های او در جنگ ستارگان هم استفاده شده است.


مسابقه فوتبال خیریه به یاد آرش میراحمدی
منوچهر هادی، کارگردان و فیلمنامه نویس کشورمان با انتشار عکسی نوشته: «ستارگان هنر ایران در یک مسابقه فوتبال خیریه به یاد هنرمند فقید آرش میراحمدی عزیز در مقابل تیم رسانه ورزش (یاران عادل فردوسی‌پور) به میدان رفتند و بسته‌های کامل لوازم‌التحریر و کیف مدرسه به کودکان بی‌بضاعت مناطق محروم تهران هدیه دادند. اجر معنوی این مسابقه خیریه از طرف همه هنرمندان به آرش میراحمدی دوست‌داشتنی تقدیم شد.»منوچهر هادی، احمد محمدی، پویا امینی، هوتن جوادی، ایمان قیاسی، حسین ماهینی، عادل کلاه‌کج، سیدجواد هاشمی، امیر حیدری، سعید ترابی و  محمد انصاری افراد حاضر در این تصویر هستند.


نشست رونمایی چند اثر ادبی در مشهد
محمدکاظم کاظمی، شاعر و پژوهشگر ادبیات خبر از برگزاری مراسم رونمایی چند کتاب تازه نوشته که در آن آمده: « نشست زخم بنفشه‌ها با رونمایی از 6 اثر ادبی داستانی و شعر برگزار می‌شود. این نشست سه‌شنبه چهارم مهر ماه، ساعت 16 در هتل رازی مشهد برگزار می‌شود.» بنا بر این نوشته، میهمان ویژه نشست رونمایی «زخم بنفشه‌ها»، استاد صالح محمد خلیق، شاعر، نویسنده، پژوهشگر، مترجم و روزنامه‌نویس افغانستانی خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی