گزارش و خبر

عربستان سومین رقیب هندبال
تیم ملی هندبال ایران، بعد از باخت دیروز مقابل ژاپن، امروز درحساس‌ترین بازی در دور مقدماتی بازی‌های آسیایی به مصاف عربستان می‌رود.
شاگردان وسلین که دور مقدماتی را با پیروزی پرگل مقابل مغولستان ناشناخته استارت زده بودند، دیروز از پس ژاپن نایب قهرمان دوره قبل بازیهای آسیایی برنیامدند و بازی تماشایی را با نتیجه 21-33 باختند. ملی‌پوشان ایران در حساس‌ترین بازی دور مقدماتی مقابل عربستان مدعی قرار می‌گیرند.


ساحلی بازان ایران در نیمه نهایی
تیم ملی ب والیبال ساحلی ایران برای اولین بار به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی 2022 صعود کرد. این تیم با ترکیب عباس پورعسگری و علیرضا آقاجانی دیروز با شروع مرحله یک چهارم نهایی به مصاف اندونزی یک، نایب قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا رفت و با نتیجه 2- یک و امتیازات  14 - 21 ، 21 - 15 و 15 - 12 پیروزشد و به جمع چهار تیم اول رسید. تیم ملی ب ایران امروز برای صعود به فینال به مصاف تیم چین یک می رود. تیم ملی الف والیبال ساحلی ایران با ترکیب بهمن سالمی – سینا شوکتی  هم  در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف قطر یک رفت و با نتیجه 2- صفر باخت و  همراه تیم اندونزی یک به مقام پنجم مشترک رسید.


رشد 824 درصدی زیان ناخالص استقلال
رضایتنامه مهاجم آبی‌ها به پرسپولیس!

باشگاه استقلال در گزارش صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به 31 تیرماه 1402 به صورت حسابرسی نشده این باشگاه که در کدال منتشر شده، اعلام کرده است که زیان ناخالص 53 میلیارد تومانی سال 1401 به رقم 490 میلیارد تومان افزایش یافته و رشد 824 درصدی داشته است. این در حالی است که درآمد عملیاتی این باشگاه برای سال 1401 رقم 199 میلیارد تومان بوده که با افت بیش از 70 درصدی به رقم 56 میلیارد تومان برای سال 1402 رسیده است. اما در حالی که استقلال با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند، کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال آرای خود را در خصوص چند پرونده اعلام کرد که در پرونده شکایت محمد آران از استقلال، این باشگاه به پرداخت مبلغ 400 میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ 8 میلیون و 720 هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین در پی شکایت رضا صادقی از استقلال، این باشگاه به پرداخت مبلغ 800 میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ 30 میلیون و 520 هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. ضمن اینکه با توجه به شکایت هادی فرامرزی از استقلال تهران، این باشگاه به پرداخت مبلغ 544 میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ 20 میلیون و 753 هزار و 600 ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. گفتنی است در پی شکایت آرمان رمضانی از باشگاه پرسپولیس، کمیته وضعیت با توجه به اعلام رضایت خواهان قرار رد صادر کرد. قرارداد رمضانی با پرسپولیس در زمان حضورش در این تیم، سه میلیارد و 200 میلیون تومان بود اما او با توجه به جدایی زودهنگام تنها بخشی از این رقم را دریافت کرد و به استقلال رفت اما حالا شکایت خود از پرسپولیس را پس گرفته تا مشخص شود او با این باشگاه توافق مالی کرده است.


احیای زمین ۶ ماه و ۵۰ میلیارد تومان می‌خواهد
چمن آزادی قارچ زده است
در هفته‌های اخیر، شاهد اعتراضات زیادی از سوی مربیان و بازیکنان نسبت به کیفیت چمن ورزشگاه آزادی بودیم که بعد از بازی پرسپولیس برابر النصر، به اوج خود رسید. این در حالی است که مسئولان شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی بازدیدهایی از چمن ورزشگاه آزادی داشتند و فعالیت‌هایی برای احیای کیفیت چمن انجام شد که به نظر می‌رسد خیلی راهگشا نبوده است. در همین خصوص مجید اصغربیگی، پیمانکار نگهداری چمن ورزشگاه شهید کاظمی به ایسنا گفت: «چند روز قبل از بازی پرسپولیس برابر النصر از من خواستند که برای احیای کیفیت چمن ورزشگاه آزادی ورود کنم که من بعد از بازدید متوجه شدم مدت‌هاست کار علف‌کشی در این زمین انجام نشده است. به همین خاطر خواستم ابتدا علف‌های موجود کشیده شوند تا شرایط چمن کمی بهتر شود. متأسفانه چمن ورزشگاه آزادی به خاطر استفاده نکردن از سموم قارچ‌کش، به بیماری‌های قارچی مبتلا شده است. »  این کارشناس چمن درباره اینکه چه کاری برای بازگشت کیفیت چمن ورزشگاه آزادی به شرایط ایده‌آل باید انجام شود، یادآور شد: «باید چمن فعلی جمع شود و با تکنولوژی و نژادهای جدید، چمن جدید کاشته شود و شرایط نگهداری هم تغییر کند، البته این کار مستلزم زمان 6 ماهه است و با این شرایط که بازی‌ها برگزار می‌شوند غیرممکن است. او در پاسخ به این سؤال که چقدر هزینه کاشت مجدد چمن در ورزشگاه آزادی است، عنوان کرد: «با کارهای زیرساختی نزدیک ۵۰ میلیارد تومان هزینه این کار است.»

جستجو
آرشیو تاریخی