صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

نابودی ایستگاه فضایی ناسا تا سال 2030

ناسا که تصمیم دارد تا سال ۲۰۳۰ ایستگاه فضایی بین‌المللی را از مدار زمین خارج کند، از شرکت‌های امریکایی خواسته ابزاری برای این منظور بسازند.
به گزارش مهر، ناسا و شرکای بین‌المللی‌اش در ایستگاه فضایی بین‌المللی تصمیم دارند این آزمایشگاه فضایی را تا ۲۰۳۰ میلادی فعال نگه دارند. تا این زمان ساختار پایه این ایستگاه فرسوده‌تر از آن می‌شود که برای میزبانی از فضانوردان مناسب باشد. اما چگونه می‌توان یک سازه ۱۰۰ تنی را به‌طور ایمن نابود کرد؟
ارسال ایستگاه فضایی بین‌المللی به ارتفاع بالاتر در مدار ممکن نیست زیرا به انرژی زیادی نیاز است و فشار زیادی به سازه وارد می‌کند که ممکن است به فروپاشی آن منجر شود. روش دیگر فرود کنترل‌شده ابزار به اتمسفر زمین است تا در آنجا بسوزد و بقایای آن در اقیانوس فرود آید. درنهایت ناسا به شرکت‌های امریکایی پیشنهاد کرد تا وسیله نقلیه خارج‌سازی از مدار امریکا (USDV) را بسازند که برای مرحله نهایی خارج کردن ایستگاه فضایی بین‌المللی از مدار به کار می‌رود. به طور دقیق‌تر ابزار مذکور زمانی به کار گرفته می‌شود که ایستگاه فضایی بین‌المللی به طور طبیعی به ارتفاع مورد نظر می‌رود و همزمان مدار آن نیز کاهش می‌یابد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی